Nou revés al València CF per l'ATE del Mestalla
Els tècnics de la conselleria de Política Territorial han dictaminat que el document presentat pel València que demanava la pròrroga de l'ATE no té garanties de compliment
La Conselleria de Política Territorial dona un nou revés al València CF per l'actuació territorial estratègica (ATE) del nou Mestalla. Els tècnics de la conselleria han dictaminat que el document presentat pel club que demanava la pròrroga de l'ATE no té garanties de compliment. Aquest pronunciament se suma al que el mateix departament va emetre ara fa tres setmanes, en què s'assegura que no s'ha complit amb els compromisos adquirits en la fase 1 i que suposaria al club una multa de 2,3 milions d'euros.
El València va presentar una petició a la Generalitat i l'ajuntament de la ciutat perquè s'amplie l'ATE que se li va concedir per a construir el nou Mestalla i vendre requalificada la parcel·la de l'actual estadi. Perquè s'atorgue aquesta pròrroga, el club es compromet perquè la nova instal·lació valencianista estarà acabada el 2026 i que el poliesportiu de Benicalap, que ocuparia el solar al costat del nou estadi, estarà finalitzat abans que acabe 2022. El document aportat pel club, de nou pàgines, no inclou cap compromís econòmic, sinó una llista de xicotets passos fets i moltes intencions de futur.
Però els responsables polítics, entre els quals es troba el conseller Arcadi España i la vicealcaldessa Sandra Gómez, no acaben de refiar-se d’aquest moviment del club. El consideren insuficient i sense credibilitat perquè no s'aporten garanties ni compromisos ferms que asseguren que es complirà amb les promeses que diu el text. Ara, els tècnics de la conselleria confirmen aquestes sospites.
Aquest és un nou capítol en el serial, que conclourà al mes d'agost quan l'administració faça públic l'informe sobre la fase 2 de l'estadi. Un informe que ha de resoldre si s'accepta la pròrroga de l'ATE que demana el club o si s'anul·la definitivament. Tot apunta que es donarà també per incomplida la fase 2 i això suposaria una nova multa per al club que es quedaria, a més, sense una figura jurídica i urbanística clau de cara a finaltizar les obres del nou estadi.
Més llegit
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
L'alcalde d'Almussafes dimitix dels càrrecs en el PSPV-PSOE per les dos denúncies d'assetjament laboral i sexual
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
La resurrecció haurà d'esperar (2-1)
-
Els pescadors valencians podran treballar 143 dies en el 2026 en compte dels 9,7 que proposava inicialment Brussel·les
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | 90 minuts
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo