Jenni Hermoso i AFE recorreran contra Rubiales

Rubiales també ha confirmat que recorrerà contra la condemna per agressió sexual

Hermoso a la seua eixida de l'Audiència Nacional de San Fernando de Henares, el 3 de febrer
Hermoso eixint de l'Audiència Nacional de San Fernando de Henares el 3 de febrer / Alberto Ortega / Europa Press

Jennifer Hermoso, jugadora internacional de la selecció espanyola, i l'Associació de Futbolistes Espanyols (AFE) recorreran contra la sentència del jutge penal de l'Audiència Nacional, José Manuel Fernández-Prieto, contra l'expresident de la RFEF, Luis Rubiales.

L'agència de representació de la futbolista —que milita en les files del Tigres mexicà— i l'acusació popular exercida pel sindicat de futbolistes espanyols han confirmat a l'agència EFE la decisió de recórrer contra la condemna per agressió sexual dictada contra Rubiales; la raó, el bes no consentit que va fer a la jugadora en l'entrega de medalles del Mundial que Espanya va guanyar a Austràlia en l'estiu del 2023. Una possibilitat que també estudia la Fiscalia.

Rubiales, que també ha confirmat que recorrerà contra la sentència, va ser condemnat este dijous a díhuit mesos de multa amb una quota de vint euros diaris —uns 10.800 euros en total— per un delicte d'agressió sexual pel bes a la boca. La sentència li prohibeix acostar-se a Hermoso en un radi de 200 m i comunicar-se amb ella durant un any.

Tant Rubiales com l'exentrenador de la selecció femenina Jorge Vilda i els ex alts càrrecs Albert Luque i Rubén Rivera —que es van asseure amb ell a la banqueta— han sigut absolts del delicte de coaccions.

La Fiscalia de l'Audiència Nacional havia sol·licitat una condemna total de dos anys i sis mesos de presó per a Rubiales: un any era pel delicte d'agressió sexual i un altre any i mig per les coaccions. Per este últim tipus penal, la representant del Ministeri Públic havia demanat la pena d'un any i sis mesos per als altres tres acusats.

La sentència del jutjat central penal encarregat de jutjar delictes que no excedeixen cinc anys de presó es pot recórrer davant de la sala penal de l'Audiència Nacional.

També et pot interessar

stats