El futbol, el camí per a fer negoci

L'Aràbia Saudita aposta fort per aquest negoci al qual aporta centenars de milions

El futbol, un negoci cada vegada més gran

Després del Mundial a Qatar, arriba el torn de l'Aràbia Saudita. El gegant de la regió també aposta fort pel futbol, un gran negoci en l'àmbit econòmic i d'imatge. Aquest dijous a Riad, amb un reclam irresistible, Messi i Ronaldo tornaran a estar junts al terreny de joc en un partit amistós entre el PSG i un combinat d'equips saudites.

De fet, els 200 milions per temporada que l'Al-Nassr pagarà a Ronaldo ja comencen a rendibilitzar-se. L'afició del club s'ha multiplicat per huit. L'efecte d'atracció per a les grans marques internacionals és evident, però l'impacte econòmic de Ronaldo va més enllà.

L'interés pel futbol com a negoci no és nou a l'Aràbia. El 2015 ja va acollir la Supercopa d'Itàlia. Aquest dimecres l'Inter i el Milan tornaven a disputar la final del torneig a Riad. Només uns dies després de la final entre el Barça i el Reial Madrid. Els saudites pagaran 138 milions a la federació italiana per sis edicions. Per la Supercopa d'Espanya abonaran 40 milions per edició fins a l'any 2029.

Un camí, el de la globalització del negoci de l'esport, que ja va iniciar fa anys l'NBA. També aquest dijous es juga a París un partit de la Lliga regular. Un clàssic entre els Pistons i el Bulls. Un negoci redó, amb 20.000 localitats venudes i la retransmissió televisiva per a 35 països.

També et pot interessar