Espanya passa a quarts de final del Mundial amb patiment (0-1)

La selecció de Luis de la Fuente ha derrotat Portugal amb un gol de Mikel Merino, assistit pel valencià Ferran Torres

Mikel Merino supera Diogo Costa
Mikel Merino supera Diogo Costa / Sam Wasson (EFE)

La selecció espanyola masculina de futbol s'ha classificat per las quarts de final del Mundial amb patiment. L'equip de Luis de la Fuente ha derrotat 0-1 Portugal amb un solitari gol de Mikel Merino en el temps afegit, després d'una gran assistència del valencià Ferran Torres.

Espanya, que ha repetit l'onze que li va servir per a derrotar Àustria, ha portat la iniciativa des del xiulit inicial, davant una selecció portuguesa que es limitava a defensar-se i a buscar la seua oportunitat a la contra. Una gran assistència de Dani Olmo ha pogut significar el primer gol del duel, pero Mikel Oyarzabal no ha definit bé davant l'eixida de Diogo Costa. La selecció de Luis de la Fuente ha tingut les millors ocasions, encara que els de Roberto Martínez també han tingut un travesser, després d'un llançament de Nuno Mendes desviat per Pedro Porro. Però ni uns ni altres han aconseguit marcar i s'ha arribat al descans sense gols.

En la represa, Portugal ha fet un pas avant, però ha acusat la lesió del seu millor jugador, Nuno Mendes, en una acció amb Lamine Yamal. Luis de la Fuente ha donat entrada a Ferran Torres i posteriorment, a Mikel Mirino i Fabian Ruiz. I el ben cert és que els canvis han resultat decisius. Quan tot s'encaminava a una pròrroga, el de Foios ha assistit magistralment Merino, que no ha perdonat davant Diogo Costa per a donar-li la victòria a Espanya.

Ara la selecció es veurà les cares divendres al guanyador del duel entre els Estats Units i Bèlgica, amb França en l'horitzó.

També et pot interessar

stats