Espanya firma un doblet històric als Europeus sub-19
La selecció femenina va conquerir divendres el seu huité Europeu, cinqué consecutiu, i la masculina ha alçat este dissabte la desena corona continental després de completar un torneig impecable
El futbol base espanyol ha tornat a demostrar el seu domini a Europa amb un doble èxit en la categoria sub-19. La selecció femenina es va proclamar campiona continental divendres en superar Alemanya per 0-1 a Sarajevo (Bòsnia i Hercegovina), mentre que la masculina ha revalidat este dissabte el títol després d'imposar-se també al combinat alemany per 2-0 en la final disputada a Wrexham (Gal·les, Regne Unit).
Les jugadores dirigides per David Aznar van conquistar el seu huité Campionat d'Europa, el cinqué de manera consecutiva, gràcies a un solitari gol de la capitana Irune Dorado, que va decidir la final en el minut 60 en una acció a pilota parada. Espanya va dominar el partit davant una Alemanya que només va inquietar en els primers compassos i es consolida com la selecció amb més títols continentals en la categoria.
Un dia després, el conjunt masculí entrenat per Paco Gallardo ha completat la festa del futbol espanyol amb la consecució del seu desé Europeu sub-19. Els espanyols han derrotat Alemanya per 2-0 amb gols d'Hugo López, abans del descans, i Mario Rivas, només començar la segona part.
La selecció masculina tanca així un campionat per al rècord: cinc victòries en cinc partits, denou gols a favor i cap en contra, una mostra de la superioritat exhibida durant tot el torneig. Tot i la resistència d'una Alemanya molt més competitiva que en la fase de grups, Espanya ha sabut imposar la seua solidesa defensiva i la qualitat ofensiva per certificar una nova corona continental.