García Bragado bat el rècord mundial de participacions olímpiques en atletisme
La prova dels 50 quilòmetres marxa serà suprimida del programa olímpic en París 2024
L'atleta espanyol Jesús Ángel García Bragado, de 51 anys, ha batut el rècord mundial de participacions olímpiques amb huit, després d'haver completat la prova dels 50 km marxa d'aquesta edició dels Jocs Olímpics de Tòquio 2020.
Bragado ha acabat en una discreta 35é posició amb un temps de 4 h 10 min 03 s; en una prova que ha guanyat el polonés Tomala i en la qual el balear Marc Tur ha acabat en quarta posició.
Fins a aquest divendres, l'atleta madrileny estava empatat a set participacions en els Jocs amb la velocista jamaicana –després eslovena– Merlene Ottey.
Bragado es va estrenar com a olímpic en els Jocs de Barcelona 92 amb un desé lloc i no ha faltat a cap edició des de llavors, sempre en 50 quilòmetres marxa.
Després, en Atlanta 96 va abandonar, en Sydney 2000 va ser dotzé, en Atenes 2004 cinqué, en Pequín 2008 quart –millor resultat de tots els atletes espanyols–, en Londres 2012, amb 42 anys, es va classificar disseté, i en Rio 2016, vinté.
Cap atleta del món ha tingut una trajectòria olímpica tan llarga, i només quatre esportistes, comptant totes les disciplines, el superen, tres amb nou participacions i un, el canadenc Ian Millar, amb deu, que va participar en la modalitat d'equitació.
Més llegit
-
Temperatures d'estiu a mitjan setembre
-
RTVE informa que la decisió del consell d'administració no impedix la celebració del Benidorm Fest
-
Calor d'estiu
-
La Comunitat Valenciana registra 429 morts per calor des de juny, un 60% més que l’any passat
-
El jutge rectifica i rebaixa de 150.000 a 75.000 euros la fiança del fiscal general de l'estat
-
Una comissió d'investigació de l'ONU conclou que Israel “ha comés genocidi contra els palestins a Gaza”