Els taronja Cárdenas i Saint-Supéry, en la llista d'Espanya per a la fase de classificació per al Mundial
El seleccionador Chus Mateo també ha citat els exjugadors del València Basket Sergio de Larrea i Jaime Pradilla
Chus Mateo ha anunciat la llista de quinze jugadors convocats per Espanya per a disputar els partits d'agost de la fase de classificació al Mundial de Qatar 2027. Entre els elegits pel seleccionador hi ha dos jugadors del València Basket, Álvaro Cárdenas i Mario Saint-Supéry, i també dos extaronja, Sergio de Larrea i Jaime Pradilla.
Les grans novetats seran el debut amb l'absoluta dels jugadors de l'NBA Aday Mara i Bava Miller, en el doble enfrontament contra Portugal i Grècia, el 28 i el 31 d'agost, respectivament. També hi estaran, a més de De Larrea, els altres jugadors espanyols en l'NBA, Santi Aldama i Hugo González. La selecció estarà liderada pels veterans Willy i Juancho Hernangómez i Alberto Díaz, entre d'altres.
Espanya començarà la segona fase de classificació amb un balanç de cinc victòries i només una derrota, enquadrada en el grup I. A més de Portugal i Grècia, la selecció també s'enfrontarà a Montenegro, Ucraïna i Geòrgia. El duel contra Portugal se celebrarà en el pavelló Príncep Felip de Saragossa, mentre que contra Grècia, que comptarà amb la participació de la seua gran estrela, Giannis Antetokounmpo, jugarà a l'OAKA d'Atenes.