Una xiqueta de set anys en la llista de youtubers més rics del món

Amb el nom artístic de Nastya i un canal anomenat 'Like Nastya' és l'única dona en la llista de youtubers millor pagats del món que aquest dimarts ha fet pública la revista Forbes

La portada d'un dels vídeo de Nastya amb el seu pare
La portada d'un dels vídeo de Nastya amb son pare

Una xiqueta de set anys amb el nom artístic de Nastya i un canal anomenat Like Nastya és l'única dona en la llista de youtubers millor pagats del món que aquest dimarts ha fet pública la revista Forbes, coneguda pels seus rànquings de majors fortunes.

Sense sorpreses, la llista l'encapçala Mister Beast, de 23 anys, que l'any passat va guanyar 54 milions de dòlars (47,5 milions d'euros) gràcies als 10.000 milions de visites que van tindre els seus vídeos en 2021, que van incloure extravagàncies com passar 50 hores enterrat viu o regalar 10.000 dòlars a qui s'atrevira a entrar en una banyera plena de serps.

Amb noranta milions de seguidors en el seu canal, Mister Beast (Jimmy Donaldson és el seu nom real) ha doblat els seus guanys l'any passat gràcies a accions com donar el seu nom a una "hamburguesa Mister Beast" que es pot trobar en 1.600 restaurants dels Estats Units i que ja ha venut cinc milions d'unitats.

Li segueixen el boxejador Jake Paul, amb 45 milions de dòlars en guanys (39,6 milions d'euros), Markiplier (38 milions de dòlars, uns 33,4 milions d'euros), la parella de Rhett and Link (30 milions de dòlars, uns 26,4 milions d'euros), però en aquesta llista d'homes adults blancs es colen en els seus deu primers llocs dos xiquets: Ryan Kaji, de 10 anys i 31 milions de seguidors, que va obtindre 27 milions de guanys -uns 23,7 milions d'euros- gràcies, entre altres coses, a roba i productes patrocinats que es venen en els grans magatzems.

I el fenomen més cridaner, Nastya, la sisena més ben pagada del canal: emigrada des de Rússia amb els seus pares, amb només set anys ha aconseguit 87,5 milions de subscriptors en el canal en el qual relata les activitats quasi quotidianes de la seua vida i amb les quals ha guanyat 28 milions de dòlars (24,6 milions d'euros).

Per exemple, un dels vídeos més vistos del seu canal Like Nastya l'any passat va consistir en una reunió amb diversos amiguets mentre decoraven pastissos de Halloween.

Sembla ben assessorada, perquè l'any passat va vendre els drets dels seus vídeos més antics a Spotter, però es va reservar els drets dels quals publicarà d'ara en avant; a més, també ha creat la seua pròpia roba i productes personalitzats.

Forbes comenta que els youtubers van obtindre en conjunt 300 milions de dòlars -264 milions d'euros- en 2021, un 40% més que l'any anterior i un nou rècord, gràcies al fet que la plataforma no para de sumar subscriptors fins a sumar 2.000 milions de dòlars -1.760 milions d'euros-.

Dels ingressos dels youtubers, la meitat aproximadament procedeixen de la publicitat associada a aquests vídeos, però diversos d'ells estan començant a desenvolupar productes propis, la qual cosa pot multiplicar exponencialment les seues possibilitats financeres.

També et pot interessar