Paraulògic, el joc lingüístic que s'ha fet viral

Més de 137.000 jugadors s'han enganxat en les últimes setmanes al joc de formar paraules

El joc Paraulògic s'ha convertit en un fenòmen viral

Paraulògic és un joc de paraules que presenta cada dia un nou repte. Es tracta de combinar set lletres amb la lletra del mig, que és obligatòria, per a formar més d'un centenar de possibles paraules noves. No es poden formar plurals ni diminutius.

Aquest trencaclosques lingüístic gratuït que el portal sense ànim de lucre, Rodamots, va llançar a principis de novembre està trencant tots els rècords de visites en internet encara que funciona de manera impersonal, sense algoritmes. Segons Google Trends, l'interés pel joc digital va començar a créixer el 13 de desembre i es va disparar durant les vacances de Nadal. Concretament, el dia 23 de desembre els 16.000 jugadors diaris passaren a ser 50.000, cosa que va paralitzar temporalment el servidor. El Dia de Nadal, la xifra de persones connectades va pujar fins els 120.000 jugadors i el dia 26 de desembre va arribar al màxim registrat fins ara, 137.000 persones combinat lletres.

L'èxit del joc sembla estar en el disseny senzill d'una eina de coneixement que no utilitza algoritmes per a personalitzar l’experiència ni demana dades personals. Per a jugar només fa falta un dispositiu amb accés a internet i entrar al web. La dopamina de la gamificació està present perquè com més llarga siga la paraula trobada, s'obtenen més punts i conforme acumules punts, la icona que et representa va escalant en una llista d’aus: pollet, colom ànec, cigne.

El boca orella de la comunitat digital catalana es troba darrere de l'èxit de Paraulògic. L'Institut Català de la Salut, per exemple, ha utilitzat el joc per a donar consells sobre la variant òmicron de la covid-19.