Així és ClubHouse, la nova xarxa social basada en la veu en directe

L'aplicació, només disponible per a iOS, ha captat l'atenció d'empresaris, periodistes i el públic general.

VÍDEO | Així és ClubHouse, la nova xarxa social basada en la veu en directe

En menys d'un any, una nova xarxa social anomenada ClubHouse, ha aconseguit un milió d'usuaris registrats. Però tenint en compte que en el món digital no tot es mesura en nombre d'usuaris, és millor prendre com a referència les paraules de l'expert en tecnologia Javier Lacort, que afirma que no es recorda una xarxa social amb tanta repercussió en els últims anys (amb la notable excepció de TikTok). Però en què consisteix aquesta nova xarxa i per què ha enganxat a tanta gent?

En primer lloc, el format que presenta aquest espai es únic. Els usuaris, organitzats en sales, es congreguen per a parlar d'un tema en concret. I com ho fan? A través de converses en directe. Com si d'una tertúlia de ràdio es tractara, els participants poden escoltar lo opinió de cada participant i, si el moderador els dona pas, poden participar-hi expressant amb la seua pròpia. Tot orbita en torn al "què té a dir una persona, no quina foto vol ensenyar o quin vídeo ha pujat", segons explica Lacort en declaracions a À Punt NTC. La imatge i la part visual queden en un segon pla per darrere del poder de la paraula.

També preguntem als usuaris per què s'han enganxat a aquesta nova forma de comunicació. Segons el guionista, escriptor i col·laborador de Podriem fer-ho millor, Lluís Mosquera, "realment, la sensació, és com estar fent-se una cervesa". També afirma que "fa que et deixes el mòbil, perquè el deixes damunt de la taula i estàs cuinant, fent qualsevol cosa... És com tindre la ràdio de fons, però una ràdio en la qual tu pots participar".

Però no tot són bones paraules per a ClubHouse. Per exemple, pel que fa a la moderació dels comentaris inapropiats (racistes, extremistes o que discriminen a col·lectius concrets). En ser una xarxa on el ritme el determinen els comentaris de veu en temps reial, és molt difícil controlar el que hi expressen els usuaris. La xarxa continua innovant amb el paper dels moderadors –aquells que controlen els torns de paraula dins de cada sala–, però encara no han trobat una solució plenament efectiva.

Tot i això, tant els usuaris com els experts expressen que el fenomen que envolta ClubHouse podria arribar a convertir-la en una xarxa tan popular com ara Twitter o Instagram. En aquests moments, l'aplicació és exclusiva dels telèfons d'Apple i el registre és accessible només a través de la invitació d'un altre usuari. Així que, si compleixen aquests requisits i són fanàtics de l’univers digital, els convidem a no perdre de vista aquesta nova xarxa social.

També et pot interessar