El descens de població, causa de la baixada del nombre de regidors en les eleccions del 26M
En els comicis municipals, la ciutadania valenciana tria 5.716 regidors i regidores.
En les eleccions municipals que se celebren el pròxim 26 de maig els valencians i les valencianes elegiran un total de 5.716 regidors i regidores, dels quals 542 seran alcaldes. A causa del descens de població enguany hi haurà 27 regidors menys que en els anteriors comicis de 2015.
Les comarques del nord són les que perden més regidors. Set municipis perden dos regidors cadascun, Sant Mateu, Càlig, Rossell i Sant Jordi, al Baix Maestrat; Teresa, a l’Alt Palància; i les Fonts d'Aiòder i Toga, a l’Alt Millars.
A les comarques centrals hi haurà menys regidors en quatre municipis. Es tracta d'Énguera (Canal de Navarrés), Cortes de Pallars (Vall d’Aiora) i Quart de les Valls (Camp de Morvedre) i la Iessa (Serrans). Tots en perden dos.
A les comarques del sud es redueix el nombre de regidors en sis localitats. En concret, en perden quatre la Nucia (Marina Baixa), i Castalla (l’Alcoià). També trien dos edils menys que fa quatre anys Parcent i la Vall d'Ebo (Marina Alta), i Benimassot i Benillup (Comtat).
Puja el nombre de regidors en cinc municipis
El nombre de regidors i regidores només ha augmentat en cinc municipis. A les comarques del nord, Argeleta (Alt Millars) i la Serratella (Plana Alta), que passen de tres a cinc en superar el centenar d'habitants. Els municipis que guanyen regidors a les comarques centrals són Palmera i Potries (Safor), que passen de set a nou edils en superar els mil habitants. L'únic municipi de les comarques del sud que tria més regidors que en 2015 és Almoradí (Baix Segura), que en superar els 20.000 veïns passa de 17 a 21 regidors.
Més llegit
-
Un mort i tres ferits en un tiroteig a Alzira arran d'una disputa familiar
-
Detenen un home de 85 anys per la mort violenta de la seua exnora de 47 a Madrid
-
Mor una dona després de patir un accident amb un quad en una zona forestal de la Vall d'Uixó
-
Roben a Alacant un tràiler amb roba de Zara valorada en un milió d’euros fent-se passar per policies
-
Un veí de Ceuta, apunyalat presumptament per quatre migrants en un intent de robatori
-
Un jove palestí que va viure a València demana ajuda perquè l’evacuen de Gaza