Així es pot sol·licitar la baixa laboral per covid a través del portal en línia de Sanitat

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ja ha activat l'enllaç per a sol·licitar les baixes dels casos de covid

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ja ha activat l'enllaç per a sol·licitar les baixes dels casos de covid
La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ja ha activat l'enllaç per a sol·licitar les baixes dels casos de covid

Els treballadors valencians que donen positiu en coronavirus des d’aquest divendres podran sol·licitar la baixa laboral a través d’internet i automàticament la tindran durant set dies, sense necessitat de contactar amb el centre de salut. 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ja ha activat l'enllaç per a sol·licitar les baixes dels casos de covid diagnosticats per punts centralitzats d'obtenció de mostres de la xarxa pública, laboratoris privats o test d'antígens en farmàcia dins de l'acord aconseguit amb els col·legis professionals. 

Aquest és l'enllaç per a accedir al formulari de sol·licitud del comunicat de baixa laboral per covid: https://coronavirus.san.gva.es/es/solicitud-baja-laboral

Abans de sol·licitar la baixa. Quins són els requisits?

  • Per a sol·licitar la baixa cal tindre un resultat positiu recollit en el sistema d'informació de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. És a dir, la prova haurà d’estar realitzada dins del sistema públic valencià (atenció primària, consultes o serveis hospitalaris), en laboratoris acreditats o en les oficines de farmàcia. 
  • La baixa es podrà tramitar a l’endemà del rebre el diagnòstic i en un període màxim de cinc dies.
  • Els test d'antígens d'autodiagnòstic realitzats en el domicili hauran de confirmar-se en algun dels dispositius descrits anteriorment, en cas contrari no es podrà tramitar la baixa laboral.
  • Si és mutualista no li correspon accedir per aquesta via.

Emplenar el formulari en línia

Formulari
Formulari

Una vegada que tinga un resultat positiu recollit en el sistema oficial, podrà emplenar el formulari en línia per a sol.licitar la baixa. Les dades a proporcionar son el NºSIP, la data de naixement i la data d’emissió de la targeta SIP. Després haurà d’introduir el codi per verificar que les dades són correctes. 

I què passa després?

Una vegada haja tramitat la petició de la sol·licitud de baixa a través del formulari, l'Institut Nacional de Seguretat Social (INSS) comunicarà directament a l'empresa la baixa laboral. També pot descarregar-se els comunicats en el portal d'Història de Salut Electrònica (HSE) clicant en el botó de “Zona de descàrrega del comunicat de baixa laboral”. Accedirà a través de la passarel·la Cl@ve. És necessari disposar de certificat digital o Cl@ve.

Zona de descàrrega del comunicat de baixa
Zona de descàrrega del comunicat de baixa

Quan accedisca a la seua història ha de seleccionar el menú Informes HSE i a continuació Incapacitat Temporal.

També et pot interessar