El Síndic de Greuges obri una queixa per a aclarir si s’ha garantit l’accés a les classes en línia de tot l’alumnat
Pretén determinar si hi ha hagut “un augment de la bretxa educativa”, especialment en els casos d’alumnat vulnerable
El síndic de greuges, Ángel Luna, ha obert una queixa d’ofici per a supervisar “com es garanteix l’accés universal a l’educació virtual i es compleixen les mesures d'accessibilitat, de manera que tot l’alumnat puga accedir als continguts lectius i realitzar les activitats proposades, per tal que ningú es quede enrere per l'efecte de la Covid-19, és a dir, un aprenentatge en línia no majoritari, sinó universal”.
Així ho ha anunciat el defensor del poble valencià, que tem que el tancament dels centres educatius per la pandèmia i la formació en línia consegüent que han oferit repercutirà negativament sobre l’alumnat, especialment per als d’entorns vulnerables.
Aquesta situació que ha comportat la pandèmia, segons argumenta el síndic de greuges, “suggereix un augment important de la bretxa educativa, que es veurà agreujada perquè el confinament perjudica més els menors de famílies humils sense internet, amb escassos dispositius digitals, o cap, a casa”.
Malgrat aquest risc, el síndic és conscient que la Conselleria d'Educació ha adoptat mesures per a fer extensiva la formació en línia a tot l’alumnat, però justifica l’obertura de la queixa per a assolir “un coneixement exhaustiu de les actuacions adoptades i previstes”.
Requereix informació a la Conselleria d'Educació
Per aquesta raó, després d’obrir un expedient d’ofici el 28 d'abril, ha sol·licitat informació a Educació perquè detalle quants alumnes tenen dificultats per a connectar-se a internet o no disposen de dispositius adequats i, per tant, han quedat al marge del sistema de formació en línia.
Així mateix, el Síndic de Greuges vol saber quines mesures d’accessibilitat s’han adoptat perquè tot l’alumnat puga accedir als continguts lectius, quina provisió de recursos materials i tecnològics té previst perquè les famílies puguen continuar avançant en el curs escolar i les estratègies d’atenció i acompanyament de l’alumnat més vulnerable i les seues famílies, entre altres qüestions.