El servei telefònic d’atenció psicològica en la pandèmia ha atés 13.000 telefonades en dos mesos

El ministre de Sanitat valora l’evolució de la pandèmia però demana prudència perquè el virus “encara està entre nosaltres”.

El ministre de Sanitat, hui, durant la Comissió del Congrés.
El ministre de Sanitat, hui, durant la Comissió del Congrés.

El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha exposat aquest dijous en la Comissió de Sanitat del Congrés el balanç del sistema telefònic d’assistència sanitària, que es va posar en marxa amb la col·laboració de psicòlegs i psicòlogues. El servei ha atés més de 13.000 telefonades en dos mesos, cosa que vol dir una mitjana diària de 228. Illa ha detallat també que el 70% de les telefonades corresponen a la població general, un 21% a familiars de malalts l i un 9% a sanitaris. Dels professionals d’atenció directa que han telefonat, ha agregat, el 85% ha sigut sanitaris. El ministre ha defensat que hi havia una necessitat i que l’objectiu s’ha complit de forma satisfactòria.

També ha explicat que algunes autonomies ja preveuen mantindre l’atenció psicològica telefònica i ha afegit que s’ha signat aquests dies un conveni per a impulsar una plataforma posada en marxa per la Fundació Galatea per atendre als afectats per la Covid-19. Amb el conveni el servei s’allarga, ara per ara, durant sis mesos.

Durant la compareixença el responsable de Sanitat ha informat també sobre com es treballa per detectar brots puntuals, que ha qualificat com “l’ara epidemiològic”. Ha alertat que el virus “encara està entre nosaltres”. També ha recordat que aquest dijous de vesprada es presentaran els resultats de la segona onada de l’estudi de seroprevalença.

També et pot interessar