Així s’organitza un institut lliure de contagis

L’educació valenciana tanca el primer trimestre amb només un 0,89% d'aules confinades. Entrem a un institut que no ha registrat cap contagi dins.

Així s’organitza un institut lliure de contagis

La tornada a escola despertava molts recels per l’impacte que podria suposar per als contagis de Covid-19. Tres mesos després, implantades les mesures de protecció i amb una comunitat educativa conscienciada, sols un 0,89% de les aules valencianes estan confinades. Els centres han arribat a les portes de les vacances de Nadal amb 417 aules confinades, però, en les últimes quatre setmanes, la quantitat d’aules amb contagis ha anat descendint gradualment.

Pel que fa a la presència de l’alumnat, en un 92% dels centres públics i concertats de la Comunitat Valenciana, l'alumnat de segon de batxillerat va a classe cada dia. L’institut d'educació secundària i formació professional de Benicalap, a València, és un dels que ha optat perquè les classes siguen cent per cent presencials. Una mesura que agraeix especialment l'alumnat de segon de batxillerat, preocupat per les proves d'accés a la universitat.

Aquest institut, on estudien vora un miler d’alumnes, ha convertit la cafeteria, el saló d'actes i la biblioteca en aules, uns canvis i uns esforços que “valen la pena perquè els alumnes acudeixen cada dia al centre”, com admet Carmen Julián, directora i professora de l’IES Benicalap de València. “Era el que l’alumnat necessitava i per això es va fer un esforç per a organitzar-ho així”, afegia.

Durant els tres primers mesos de curs no han tingut cap contagi dins del centre. Pensen que ha ajudat el fet d'haver instal·lat a les aules mig centenar de finestres corredisses: “Amb recursos del centre hem canviat més de 50 finestrals, cosa que ens ha permés que les classes estiguen ventilades”, explicava a À Punt la directora del centre.

Tasques de reforç emocional

A més de les mesures de distanciament físic o d’adaptació de les instal·lacions, aquest centre del barri de Benicalap tampoc ha deixat de banda el benestar emocional, que han treballat en tutories o amb les orientadores. “Hem tingut alumnat que ha perdut els iaios, els pares… I això havíem de gestionar-ho amb suport, amb ajuda”, explicava María Luisa Sanz, orientadora de l'IES Benicalap.

El professorat ha qualificat d'impecable el compliment de les mesures de seguretat per part de l'alumnat, i això ha permés tindre un primer quadrimestre quasi normal.

També et pot interessar