Pepa Barber, cap d’estudis d’infantil i primària: “No és moment de sobrecarregar amb tasques els xiquets i xiquetes”

La docent recomana mantindre una rutina diària i intercalar les obligacions acadèmiques amb aprenentage creatiu, emocional i lúdic.

A la dreta, la cap d'estudis d'infantil i primària en la cooperativa Xúquer Centre Educatiu, Pepa Barber
A la dreta, la cap d'estudis d'infantil i primària en la cooperativa Xúquer Centre Educatiu, Pepa Barber

La cap d'estudis d'infantil i primària en la cooperativa Xúquer Centre Educatiu, Pepa Barber, ha compartit en l’À Punt 20 h NTC algunes de les pautes que traslladen als pares per a gestionar l’educació i la convivència amb els xiquets i xiquetes durant l’aïllament.

Barber recomana no sobrecarregar de tasques els menuts i intercalar les obligacions acadèmiques amb altres emocionals, lúdiques o que provoquen curiositat de crear o investigar. Al seu centre, per exemple, han plantejat un model de treball que no posa l'èmfasi en la quantitat de tasques. Així mateix, considera molt valuós incorporar els fills i les filles a les rutines domèstiques.

La rutina, mantindre un horari, encara que els dies semblen el mateix, és un altre dels consells que transmet a les famílies. I que els adults projecten calma i paciència, ja que els xiquets i les xiquetes són molt receptius a l’estat anímic.

També recorda que cal diferenciar les necessitats de les diferents franges d’edat. No té res a veure la demanda d’atenció d’un xiquet d’infantil, que necessita moltes tasques i canvis continus, perquè tenen poca capacitat d’atenció, amb la necessitat de compartir i comunicar-se amb les amistats en l’adolescència.

També et pot interessar

stats