Labora renovarà automàticament la demanda perquè es puga cobrar la prestació
Els espais Labora i del SEPE tanquen al públic però continuen atenent els ciutadans via telemàtica o per telèfon.
Labora informa que tant els espais Labora com les dependències del Sepe romandran tancades al públic durant l'estat d'alarma, però continuen treballant i atendran els ciutadans. Els tràmits necessaris poden realitzar-se per via telemàtica en el web puntlabora.gva.es o en el telèfon 012. També està l'App per a Android GVA Autoservef.
Entre les mesures que s'han pres, Labora renovarà automàticament la demanda durant aquests dies perquè tothom puga cobrar la prestació.
D'altra banda, aquelles persones que s'hagen d'inscriure per primera vegada en Labora ho podran fer, de manera excepcional, de manera telefònica. Es pot demanar cita a través del telèfon 012 o en el web de Punt Labora i els cridaran directament.
Per a aquells que estan afectats per un ERO, no s'ha de realitzar cap gestió, segons indiquen des de Labora. Serà l'empresa la que comunicarà les dades a Labora i el SEPE i des de Labora es donarà automàticament d'alta en el sistema i iniciaran els tràmits per al reconeixement de les prestacions. A més, els terminis s'han interromput perquè ningú en resulte afectat.
En el cas que el ciutadà no sàpia si té dret a prestació o vol tramitar-la en el SEPE, hi ha un formulari que es pot omplir i des de Labora es posaran en contacte amb la persona interessada. Cal accedir-hi des del web del SEPE en la pestanya de persones i després en cita prèvia.