L'estació de trens de Castelló, de gom a gom

La falta de mesures addicionals davant de la massiva afluència d'usuaris provoca l'incompliment de les mesures de distància de seguretat.

Usuaris a l'estació de Renfe de Castelló, aquest dimarts

Les càmeres d'À Punt han pogut comprovar, de primera mà, com mostren les imatges del vídeo, la massificació que es registra en hores punta en la línia C del servei de rodalies entre València i Castelló a la seua arribada a la capital de la Plana. Ni dins dels trens, amb molts usuaris drets i apegats els uns als altres, ni a arribada a l'estació de Castelló, amb les escales plenes d'usuaris, es compleixen les mesures de distància de seguretat recomanades per les autoritats sanitàries per a frenar la propagació del coronavirus.

Els alumnes de grau de la Universitat Jaume I de Castelló han iniciat aquesta setmana les classes presencials i això s'ha vist reflectit en l'augment dels usuaris dels trens de rodalies a primera hora del matí, ja que els estudiants són el grup majoritari que fa ús d'aquest servei de transport. Aquestes aglomeracions contradiuen les mateixes recomanacions sanitàries que assenyala Renfe en el seu web.

Per exemple, des de Renfe indiquen als viatgers que procuren mantindre la distància social amb altres usuaris; que les eixides i entrades a les estacions deixen sempre espai suficient; que es distribuïsquen en les andanes i a l'interior dels trens de manera que es mantinga la distància social; i que a les escales mecàniques mantinguen una sola fila, sense avançar els que es troben davant i amb una separació d'almenys dos escalons. Uns consells que no se segueixen en l'arribada a l'estació de Castelló.

Abans de la pandèmia, més del 10.000 usuaris podien arribar a utilitzar cada dia alguns dels 79 combois d'anada i tornada entre les dues capitals, que funcionen des de les 6:00 fins a les 23:00 hores. Amb la fi de l'estiu i la tornada a les rutines de treballadors i estudiats, aquest servei, a poc a poc, va recuperant el nombre de passatgers que va perdre quan van començar les restriccions derivades del coronavirus. No obstant això, l'actual dispositiu previst no pot absorbir l'afluència de les hores punta i al mateix temps complir les recomanacions de distanciament de prevenció de la Covid-19.

D'altra banda, està el problema de la línia entre Castelló i Vinaròs, que també utilitzen molts universitaris, i que s'ha reduït a la meitat amb només sis connexions diàries, com ha denunciat reiteradament la plataforma Indignats amb Renfe.

També et pot interessar

stats