El govern espanyol donarà 1.050 milions en ajudes per a la compra de vehicles

Aquesta injecció vol reactivar el mercat després de l’enfonsament de les matriculacions registrat per la Covid-19.

El president Pedro Sánchez, durant la presentació aquest dilluns
El president Pedro Sánchez, durant la presentació aquest dilluns

El govern espanyol donarà ajudes per a la compra de vehicles de totes les tecnologies per valor de 1.050 milions d’euros, dels quals 550 corresponen a ajudes directes a particulars i organismes públics i 500 milions a una línia ICO per a adquirir vehicles industrials i comercials. Aquestes ajudes estan incloses en el pla d’impuls al sector de l’automoció elaborat per l’executiu i que ha presentat aquest dilluns el president del govern, Pedro Sánchez.

Es tracta d’una injecció rècord de recursos per a reactivar el mercat, després de l’enfonsament de les matriculacions registrat en els mesos de març i abril per la pandèmia de la Covid-19. El pla integral està dotat amb un total de 3.750 milions d’euros i se centra en inversions i reformes legals, estímuls a la investigació i la innovació, una fiscalitat que dote de major competitivitat el sector i formació i qualificació per als treballadors.

AVIA veu “positiu” el pla

El pla respon així a una demanda històrica del sector, que havia reclamat ajudes per a la compra de vehicles dièsel i gasolina i no sols elèctrics o de gas. Així ho ha indicat a Les notícies del matí José Luis Tejerina, vicepresident de l’Associació Valenciana de la Indústria de l’Automoció (AVIA), el clúster de l’automoció de la Comunitat Valenciana, que ha valorat com a “positiu” el pla de suport al sector de l’automoció.

Les mesures busquen no només atendre les necessitats d’aquesta indústria, sinó acompanyar-la i preparar-la per a avançar cap a l’objectiu que Espanya siga neutra en emissions de diòxid de carboni (CO2) el 2050, com estableix el projecte de llei de canvi climàtic. En aquest sentit, Tejerina ha ressaltat que és important invertir per a adequar les plantes als canvis tecnològics de la fabricació de vehicles elèctrics. Per al vicepresident d’AVIA, aquesta transició s’ha de fer de “manera coordinada” i pas a pas, perquè la plantes encara no estan preparades, ja que la industria espanyola només fabrica un 10% de vehicles elèctrics.

Recuperar la filosofia dels plans PIVE

Amb aquestes ajudes, s’estaria recuperant la filosofia dels coneguts com a plans PIVE, que es van articular per a incentivar la demanda durant la crisi econòmica i amb els quals es va afavorir la renovació del parc espanyol d’automòbils, que actualment és dels més vells de l’Europa occidental, amb una antiguitat mitjana de 12,5 anys. En les seues huit edicions, vigents entre 2012 i 2016, els PIVE van tindre una dotació total de 1.115 milions i van beneficiar 1.173.035 compradors.

També et pot interessar