El govern espanyol i les comunitats autònomes debaten sobre com avaluar l’estudiantat confinat a casa

Augmenten les veus que demanen limitar al màxim el fet de repetir curs per les dificultats de seguir el curs a distància.

La ministra d'Educació, Isabel Celaá, aquest dimecres
La ministra d'Educació, Isabel Celaá, aquest dimecres / MEFP

La ministra d'Educació i Formació Professional, Isabel Celaá, presideix aquest dimecres una reunió telemàtica de la Conferència Sectorial d'Educació en què participaran tots els consellers autonòmics i on es discutirà com avaluar els més de huit milions d'estudiants d'ensenyaments no universitaris que estan confinats a casa per la pandèmia del coronavirus.

És la segona reunió de la Conferència Sectorial que es convoca des que es va decretar l'estat d'alarma, el 14 de març, i en què s’analitzaran les "perspectives de l’acabament del curs en el context de la situació sanitària actual".

Celaá i els representants de les comunitats autònomes tindran sobre la taula les recomanacions del Consell Escolar de l'Estat, el màxim òrgan consultiu en educació, que la setmana passada va aprovar un document que descartava concedir l'aprovat general, encara que aconsellava reduir les repeticions de curs a casos molt excepcionals.

El Consell Escolar de l'Estat també recomana que siguen avaluables les tasques que l’estudiantat està realitzant des de casa durant el confinament. No obstant això, demana tindre en compte les "condicions tecnològiques i de connectivitat" en les llars de cada alumne, de manera que la "bretxa digital" no supose un motiu per a "l'avaluació negativa dels aprenentatges i de les competències".

La petició d'eliminar o reduir les repeticions aquest curs ha sumat suports en les últimes setmanes. L'ONG Save The Children ha remés una carta a la ministra Celaá en què reclama un acord amb les comunitats autònomes perquè la repetició siga una cosa quasi residual, com ja passa en la majoria dels països europeus.

També et pot interessar