Famílies d’alumnat de col·legis privats i concertats reclamen adaptar les quotes a la nova realitat sense classes presencials

Progenitors del Liceu Francés de València denuncien que les condicions actuals de docència “disten molt” del servei contractat i demanen reduccions del 50%.

Imatge d'arxiu del col·legi Liceu Francés de València
Imatge d'arxiu del col·legi Liceu Francés de València / Arxiu

Després de veure com ha arribat la quota d’abril sense variacions, algunes famílies que porten els fills a guarderies i col·legis privats i concertats han començat a dur avant iniciatives contra els centres educatius perquè adapten les quotes a la nova realitat que ha comportat la suspensió de l’activitat educativa presencial a causa de la crisi del coronavirus des del passat 14 de març. Denuncien que se’ls estan cobrant les quotes íntegres per uns serveis educatius que s’han vist reduïts pel confinament, ja que la modalitat en línia no està funcionant com deuria. A més, consideren que “el pes econòmic que aquesta situació comporta l’haurien de suportar tots els implicats, no sols els pares de l’alumnat”.

Des de Facua confirmen que són moltes les queixes rebudes per part de pares i mares i expliquen s’hauria de continuar pagant la quota sempre que es demostre que s’està prestant educació per vies telemàtiques i que es garanteix el sistema d’avaluació a l’alumnat, però no en altres casos.

Alguns pares han llançat campanyes en la plataforma Change.org per a tractar de revertir la situació. Els progenitors del col·legi Lledó de Castelló estan arreplegant firmes perquè es reduïsca la quota un 50% o si no “tornar el rebut d’abril”.

Famílies del Liceu Francés de València exigeixen una reducció del 50%

Un grup de 200 famílies que representen 350 alumnes, dels 2.000 que té el Liceu Francés de València, s'han unit sota el nom Propostes Econòmiques Liceu i reclamen a la direcció del centre escolar que adapte les quotes a la nova realitat de l'anul·lació presencial de les classes a causa de la crisi del coronavirus. Segons expliquen les famílies, el centre només està oferint als alumnes tasques per correu electrònic, ja que “ha demostrat que no estava preparat tecnològicament” per a impartir classes en línia com sí que fan altres centres privats.

L'ensenyament a distància que proporciona el centre en aquests moments de crisi, pensen que no justifica de cap manera el pagament de la quota d'ensenyament íntegra que planteja el Liceu Francés de València. “Proporcionar als alumnes una sobrecàrrega de deures o enviar uns enllaços a YouTube per correu electrònic no pot considerar-se una educació en línia de qualitat”, afirmen. “El que ofereix és un desastre, hi ha xiquets d'infantil que no reben res, i donen molt poca informació”, denuncien.

L'agrupació de famílies diu que han contractat amb el Liceu un servei d'ensenyament presencial amb professorat natiu i són les famílies les que, “a més de treballar des de casa, tenim l’obligació de realitzar una gran part del treball que normalment correspon als professors i auxiliars del centre”.

L’equip docent: l’ensenyament s’adapta a cada alumne

Davant de les crítiques dels progenitors, el professorat del Liceu Francés de València ha explicat en un comunicat enviat a À Punt NTC que el centre els va donar com a directrius no sobrecarregar l’alumnat, adaptar-se a cada situació i assegurar la continuïtat pedagògica. Així mateix, remarquen que el professorat va rebre formació en eines pedagògiques interactives i el centre va propocionar-los "un ventall de ferramentes" que els donen "tranquil·litat" a l'hora de preparar les classes.

Segons argumenten, l'equip docent està format per moltes persones i cadascuna s'ha adaptat a aquesta nova metodologia d'ensenyament a les seues necessitats i les de l’alumnat. Utilitzen una ferramenta comuna, a mena d'agenda virtual, per a fer seguiment a l'alumnat per hores i matèries. A més, amb l’ajuda dels auxiliars de classe, contacten amb les famílies per a adaptar els programes responent de manera individualitzada a cada situació.

Així mateix, remarquen que la psicòloga sempre està a disposició de qui ho requerisca i que el grup d’assistència personalitzada a alumnes amb dificultats afegides ha adaptat la seua missió i continua ajudant de manera personalitzada. Indiquen, a més, que el servei informàtic ha enviat tutorials i ha oferit ordinadors al professorat i alumnes que ho necessiten.

Els professors reconeixen la dificultat de treballar en aquesta situació i que reflexionen per a trobar “una manera més equitativa i formativa d’avaluar”, treballant des de la base de l’adaptació i la flexibilitat. Assenyalen, finalment, que un 70% dels pares i alumnes enquestats al centre estan contents amb el professorat.

El Liceu contesta que estudiaran els casos de les famílies amb problemes

Els progenitors diuen que des del Liceu només els han contestat un correu en què els diuen que el reglament financer del centre no preveu rebaixar la quota i que una vegada passe la pandèmia estudiaran els casos de les famílies amb problemes econòmics. Des de l'agrupació de famílies diuen que això és el “mínim” i que per a això ja hi ha una partida gràcies a una quota de solidaritat que paguen totes les famílies.

Segons expliquen les famílies, un alumne paga una mitjana d'entre 600 i 800 euros, i creuen que allò just seria que la quota es reduïra un 50%, “ja que hem pagat per un ensenyament francés amb professorat natiu i no l'estem rebent”. També demanen al centre que assegure un ensenyament en línia de qualitat i equitatiu per a tots els nivells educatius.

També et pot interessar

stats