Educació proposa agrupar assignatures en primer d’ESO per a recuperar coneixements

La conselleria deixa en mans dels centres la fórmula per a concretar aquesta mesura, que assegura que no implica una reducció de professorat.

Una imatge d'arxiu a un centre escolar
Una imatge d'arxiu a un centre escolar
01 de maig 2020 - 13:30

La supressió de les classes presencials en l’última part del curs actual haurà de ser esmenada el pròxim curs. La Conselleria d’Educació ha proposat, per al curs 2020-2021 en el primer curs de l’ESO, agrupar diverses assignatures en àmbits de coneixement més ampli i donar la possibilitat que dos professors de matèries diferents puguen compartir la docència. L'objectiu és “millorar la transició” a la nova etapa en un moment en què cal reforçar els aprenentatges primordials i les competències bàsiques per la suspensió de classes presencials.

El secretari autonòmic d’Educació, Miquel Soler, ha explicat que aquesta possibilitat ja està contemplada per llei, però que la proposta és una manera de recórrer a aquesta opció de forma més “àmplia i flexible”. També ha recordat que ara els centres educatius han de “treballar les seues pròpies estructures” o bé creant una àrea humanística i una altra lingüística o dissenyant hores cientificotècniques o artístiques, per mencionar dues opcions.

“La Conselleria vol establir un marc general i un procediment perquè els centres adopten el seu model”, ha apuntat Soler, que preveu que la proposta definitiva, una vegada escoltades les parts de la comunitat educativa, es concrete la setmana pròxima.

Soler també ha deixat clar que aquesta fórmula en cap cas suposa menys professorat ja que, encara que es passaria de 12 assignatures a 6-7, els alumnes continuaran tenint les mateixes hores lectives, amb la qual cosa el nombre global de docents que necessita cada centre no es veurà afectat.

També et pot interessar