Educació estudia contractar titulats per a fer classes sense el màster de capacitació pedagògica

La ministra Celaá assegura que en 2.852 aules escolars hi ha algun positiu, el 0,73% del total.

La ministra de Educación, Isabel Celaá, durante la rueda de prensa. EFE (J.J. Guillén)
La ministra de Educación, Isabel Celaá, durante la rueda de prensa. EFE (J.J. Guillén)

El Ministeri d'Educació obri la porta a la contractació de titulats que no tinguen el màster de capacitació pedagògica, en cas que s'esgoten les borses d'interins. Esta reducció de requisits per a exercir la docència farà que puguen accedir a la formació secundària titulats sense aquest màster en cas d'esgotar-se les llistes d'interins, i de tots aquells que estiguen registrats a l'atur. Així ho ha explicat la ministra d'Educació, Isabel Celaá, en la roda de premsa posterior a la reunió que ha tingut amb els representants de les comunitats autònomes.

Celaá també ha fet un balanç de l'impacte de la Covid en l'inici del curs escolar. A data de dijous 24 de setembre un total de 2.852 aules estan confinades des de l'inici del curs escolar per algun cas positiu de Covid-19 en el grup. Aquesta xifra suposa el 0,73% del total dels 380.000 grups que hi ha a Espanya.

La responsable d'Educació ha especificat que el 95,5% dels centres educatius no universitaris no han registrat fins al moment cap incidència per la Covid, i que l'objectiu d'"obrir l'escola" aquest curs s'ha complit. També ha remarcat que les comunitats no estan reportant casos rellevants de pares que no porten els fills a classe per temor al coronavirus.

Celaá ha defés que la situació no és "en absolut caòtica", com asseguren els sindicats de treballadors de l'ensenyament, i ha avançat que "de cap manera" contemplen un confinament total com el de març. "En absolut coincidim amb el fet que la situació siga caòtica; tot al contrari, les 17 comunitats autònomes l’han tipificada de molt satisfactòria, dins de l'excepcionalitat de la pandèmia. Però estem parlant d'un confinament del 0,73% del total d'aules, afectades, que no infectades", ha precisat Celaá aquest dijous en roda de premsa, després de reunir-se amb els representants de les autonomies per a analitzar el començament del curs escolar. La ministra ha remarcat la importància que té la presencialitat.

Menor incidència a la Comunitat Valenciana

El conseller d'Educació, Vicent Marzà, ha explicat també aquest matí que la incidència de la Covid-19 a les aules de la Comunitat Valenciana és encara més baixa que en el conjunt d'Espanya. Marzà ha situat el percentatge d'aules confinades per algun positiu en el 0,5%.

També et pot interessar