Docents i sindicats defensen que l’avaluació del curs es base en els dos primers trimestres

Les AMPA assenyalen que així no queda perjudicat l’alumnat amb dificultats per a accedir a internet.

Imatge d'una aula sense alumnes

Sindicats de docents i AMPA aproven amb matisos la proposta consensuada per la ministra d’Educació i els consellers d’aquest àmbit. D’una banda, el professorat insisteix que l'avaluació de l’alumnat s’ha de fer d’acord amb els continguts estudiats els dos primers trimestres del curs, quan hi va haver docència presencial, una petició que també defensen els pares, perquè consideren que, en cas contrari, hi podria quedar perjudicat l’alumnat que no pot accedir als continguts en línia.

El Sindicat de Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV), Marc Candela, considera que el professorat no pot avaluar el temari del tercer trimestre, que s’ha impartit en línia, perquè, “a causa de la bretxa digital, hi ha alumnat que té dificultats per a accedir a la matèria i seguir les classes amb normalitat”.

Un aspecte en què coincideix la Confederació d’AMPA Gonzalo Anaya. El president, Màrius Fullana, ha recordat a À Punt que a la Comunitat Valenciana hi ha entre un 10% i un 20% de l’alumnat que no té accés a internet i que, per tant, presenta dificultats per a estudiar el temari que s’ha donat a través de la plataforma digital durant les últimes setmanes.

Ara bé, Candela ha remarcat que demà dimarts, en la reunió que la comunitat educativa tindrà amb el conseller d’Educació, l’STEPV defendrà que siga el professorat que ha impartit la matèria qui avalue els estudiants. “És qui té capacitat per a decidir-ho”, ha puntualitzat.

Atenció “individualitzada” el pròxim curs

Així mateix, Candela, en declaracions a À Punt, ha indicat que caldrà parar atenció a la planificació del pròxim curs, quan determinats alumnes necessitaran “una atenció més individualitzada”.

Per la seua banda, el conseller d’Educació, Vicent Marzà, ha recordat que als centres valencians es farà una avaluació global que no perjudique l'alumnat. En aquest sentit, la Conselleria desplegarà instruccions a partir d'una normativa estatal específica, que elaborarà el Ministeri, per a l'avaluació final del curs escolar. Segons Marzà, en la conferència sectorial d’Educació s’han tancat acords “en què es veuen reflectides les propostes que ja duen a terme en la nostra comunitat educativa”.

També et pot interessar