Creix un 57% la xifra de persones que atén Càritas per la crisi de la Covid-19

Un de cada quatre sol·licitants d'ajuda no havia contactat prèviament amb l'ONG.

Una imatge d'arxiu de persones que reben ajuda de Cáritas
Una imatge d'arxiu de persones que reben ajuda de Cáritas

La crisi econòmica derivada de la Covid-19 es detecta amb claredat en la societat. De fet, Càritas ha explicat que des que es va iniciar la pandèmia ha augmentat en un 57% la xifra d'atesos i les demandes se centren en alimentació i vivenda. L'informe de la Fundació Foessa (creada per l'ONG) assegura que "la pandèmia ha anul·lat en només dos mesos l'efecte de la recuperació i s'ha tornat a les xifres del pitjor moment de l'última crisi".

Càritas parla d'un creixement de les peticions d'un 77%, que han arribat presencialment, però també s'han incrementat les sol·licituds per telèfon, que han repuntat un 60%, i de les xarxes socials, correu electrònic i web. Un 26% dels sol·licitants d'ajuda, és a dir, un de cada quatre, ha acudit a Càritas per primera vegada.

L'ONG ja va alertar fa uns dies del fort creixement de la necessitat, en aquest cas, a la ciutat de València. També va assegurar que una part destacada dels receptors eren persones que fins ara no havien necessitat ajuda per a menjar o fer front a les seues obligacions en la vivenda.

Per a respondre a l'augment de peticions, Càritas ha multiplicat per 2,7 els fons destinats a cobrir les necessitats. La confederació ha explicat que, a banda de l'ajuda en menjar o vivenda, ha rebut una xifra remarcable de peticions de connexió o dispositius electrònics per a poder fer front a l'ensenyament escolar des de casa o per a fer els tràmits en línia necessaris en diverses situacions. A més, l'ONG ha subratllat que el suport afectiu també ha sigut un dels factors demandats.

També et pot interessar