Creix un 57% la xifra de persones que atén Càritas per la crisi de la Covid-19
Un de cada quatre sol·licitants d'ajuda no havia contactat prèviament amb l'ONG.
La crisi econòmica derivada de la Covid-19 es detecta amb claredat en la societat. De fet, Càritas ha explicat que des que es va iniciar la pandèmia ha augmentat en un 57% la xifra d'atesos i les demandes se centren en alimentació i vivenda. L'informe de la Fundació Foessa (creada per l'ONG) assegura que "la pandèmia ha anul·lat en només dos mesos l'efecte de la recuperació i s'ha tornat a les xifres del pitjor moment de l'última crisi".
Càritas parla d'un creixement de les peticions d'un 77%, que han arribat presencialment, però també s'han incrementat les sol·licituds per telèfon, que han repuntat un 60%, i de les xarxes socials, correu electrònic i web. Un 26% dels sol·licitants d'ajuda, és a dir, un de cada quatre, ha acudit a Càritas per primera vegada.
L'ONG ja va alertar fa uns dies del fort creixement de la necessitat, en aquest cas, a la ciutat de València. També va assegurar que una part destacada dels receptors eren persones que fins ara no havien necessitat ajuda per a menjar o fer front a les seues obligacions en la vivenda.
Per a respondre a l'augment de peticions, Càritas ha multiplicat per 2,7 els fons destinats a cobrir les necessitats. La confederació ha explicat que, a banda de l'ajuda en menjar o vivenda, ha rebut una xifra remarcable de peticions de connexió o dispositius electrònics per a poder fer front a l'ensenyament escolar des de casa o per a fer els tràmits en línia necessaris en diverses situacions. A més, l'ONG ha subratllat que el suport afectiu també ha sigut un dels factors demandats.