La Costa Blanca es reivindica com a destinació “segura” en temps de coronavirus

Així ho ha assegurat Carlos Mazón en una trobada informativa organitzada per À Punt i EFE.

Foto de portada: Fotografia de familia de l'acte

El president de la Diputació i del Patronat de Turisme Costa Blanca, Carlos Mazón, ha reivindicat la Costa Blanca com una destinació turística “segura” des del punt de vista sanitari i ha demanat al govern central que establisca una política que identifique els punts als quals és plenament segur viatjar.

Mazón ha fet aquestes declaracions en la trobada informativa “Turisme en temps de pandèmia”, que han organitzat À Punt i l'Agència EFE en el Museu Arqueològic d'Alacant (MARQ), de la Diputació Provincial.

El president de la Diputació ha proposat una política turística de “semàfors” que identifique les diferents destinacions d'Espanya amb els colors roig, taronja i verd perquè els visitants coneguen els llocs “segurs i preparats”. Segons el president provincial, aquest model de colors facilita que no es tinga “tot el territori nacional amb un semàfor en roig” i està sent estudiat per la UE.

En l'acte també han participat el responsable autonòmic de Turisme, Francesc Colomer; l'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, i la regidora de Turisme, María del Carmen Sánchez. Colomer ha assenyalat que el sector necessita accelerar la readaptació del turisme, incorporar la seguretat en tots els seus conceptes i “programar el final de l'excessiva dependència dels operadors turístics”. Totes aquestes mesures són fonamentals perquè el sector turístic valencià “no isca tocat reputacionalment d'aquesta crisi”, ha afegit.

L’opinió de les veus expertes

En aquesta trobada informativa, que ha estat moderada pel delegat d'EFE a la Comunitat, Adolfo Ibarra, i la delegada d'À Punt a Alacant, Gal·la Navarro, s'ha organitzat una taula de veus expertes formada pel director executiu del Patronat de Turisme Costa Blanca, José Mancebo; la presidenta de l'Associació Provincial d'Hotels i Apartaments Turístics d'Alacant (APHA), Victoria Puche; la investigadora de la Universitat d'Alacant Raquel Huete, i la presidenta de l'Associació Provincial d'Empresaris d’Hoteleria d’Alacant (Apeha), María de la Mar Valera.

Mancebo ha explicat que a l'estranger s'aprecia la destinació espanyola perquè els turistes se senten segurs i segures en els desplaçaments, per a gaudir d'una oferta combinada de platja amb la visita d'un celler o d'un poble d'interior. Per al director del patronat, el nostre model consisteix en un “ecosistema” amb multitud d'oferta durant els dotze mesos de l'any que dona activitat a multitud de sectors productius.

Per la seua banda, la investigadora de l'Institut Turístic de la Universitat d'Alacant (UA) Raquel Huete ha ressaltat que durant la pandèmia “no s'ha contagiat ningú en un hotel de la Comunitat Valenciana”. A més ha apostat per treballar amb nous productes específics relacionats amb el Nadal, on Alacant “és la província on naixen les il·lusions” per productes tan volguts com el torró i la producció de joguets.

La presidenta de l'Associació Provincial d'Hotels i Apartaments Turístics d'Alacant (APHA), Victoria Puche, ha coincidit en la necessitat de reforçar el missatge de seguretat de les destinacions espanyoles i, al mateix temps, ha demanat a les administracions “balons d'oxigen” al sector en forma de pròrrogues dels expedients de regulació de treball (ERTO).

Per últim, la presidenta dels hotelers, María de la Mar Valera, ha demanat a les autoritats que els contacten i que incorporen les propostes del sector perquè sovint se senten oblidats.

També et pot interessar