Consum proposa a les comunitats impulsar l'arbitratge per a fer front a una “onada de reclamacions”

El ministre Garzón ha mantingut una reunió telemàtica amb els governs autonòmics per a reforçar la coordinació entre autoritats.

El ministre de Consum, durant la reunió amb les comunitats
El ministre de Consum, durant la reunió amb les comunitats / Twitter (@consumogob)

El Ministeri de Consum ha realitzat una avaluació conjunta amb les comunitats autònomes de les mesures de protecció a consumidors posades en marxa durant l'estat d'alarma.

A més, el ministre Garzón ha proposat una estratègia de treball que servisca per a planificar i anticipar-se a les milions de potencials reclamacions que el ministeri estima que pot haver-hi en les pròximes setmanes. L'objectiu és que es mantinguen les garanties de protecció de consumidors i usuaris en la fase de desescalada.

El pla de treball conjunt de les autoritats de Consum busca potenciar el sistema arbitral per a la resolució de conflictes i reforçar inspeccions i sancions davant els possibles fraus i abusos.

El sistema arbitral de Consum és un mecanisme pel qual les administracions públiques posen a la disposició dels consumidors i usuaris una via administrativa per a resoldre els conflictes i reclamacions que sorgeixen entre clients i empreses.

El ministeri ha demanat a les autonomies que impulsen i reforcen els recursos destinats a les juntes arbitrals de Consum. Aquest sistema és, segons Garzón, “una via accessible, gratuïta i garantista per als consumidors”.

També et pot interessar