La Conselleria d’Innovació publica una guia pràctica per al teletreball
Està dirigida principalment a pimes sense experiència a aplicar-lo, i que ara consideren aquesta opció per a no cessar l’activitat.
La Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital ha publicat una Guia pràctica per a organitzar el teletreball, dirigida principalment a pimes i micropimes sense experiència a aplicar-la i que ara, per la crisi del Covid-19, consideren aquesta opció per a no cessar en l’activitat.
L’objectiu és realitzar una proposta d’accions perquè, complint la normativa, es puga mantindre l’activitat de l’empresa en aquestes condicions tan especials i anòmales que suposen quedar-se a casa aïllat de la resta de l’empresa i tractant de continuar exercint les funcions habituals.
Una de les indicacions més importants que han de conéixer les empreses és que el teletreball ha d’organitzar-se de la mateixa manera que el treball presencial. Per a això, es crearà una guia efectiva del que s’ha de realitzar diàriament i es planificaran controls freqüents que ajudaran a no perdre el control de les tasques productives.
El personal ha d’estar informat de com serà el ritme i flux de treball mentre dure aquesta situació i en què consistirà el treball diari, així com les reunions de seguiment.
És necessari planificar les tasques del personal de manera minuciosa i que la informació sobre el que ha de fer cada treballador siga accessible per a tots els empleats.
També és convenient usar eines telemàtiques per a fer reunions i assignar un coordinador que organitze tant tecnològicament com metodològicament la nova manera de treballar.
Un dels aspectes fonamentals en aquesta situació que ha de tindre’s en compte és la ciberseguretat: establir protocols de treball que no comprometen la seguretat de les dades de les empreses, ni les deixen exposades.