Les AMPA traslladen a Marzà la important bretxa digital que hi ha entre l'alumnat

Aquest divendres es reuneixen amb el conseller per a analitzar la posada en marxa del pla Mulan per a assegurar l'ensenyament a distància.

Màrius Fullana, president de la Confederació d'AMPA Gonzalo Anaya, a ‘Les notícies del matí’
Màrius Fullana, president de la Confederació d'AMPA Gonzalo Anaya, a ‘Les notícies del matí’ / À Punt NTC

Les associacions de mares i pares de l'alumnat es reuneixen aquest matí amb el conseller d'Educació, Vicent Marzà, per a analitzar i valorar la posada en marxa del pla Mulan per a assegurar l'ensenyament a distància. Una reunió en la qual les AMPA li traslladaran a Marzà "la important bretxa digital que ha trobat entre l'alumnat". Així ho ha avançat en Les notícies del matí Màrius Fullana, president de la Confederació d'AMPA Gonzalo Anaya, que inclou les confederacions de Castelló, València i Alacant.

Fullana ha explicat que, d’una bandat, hi ha alumnat que no té ordinadors ni connexió a internet i no té possibilitat d'entrar al pla Mulan i, de l'altra, hi ha els alumnes que per diferents raons no tenen l'ajuda necessària dels pares per a poder entrar-hi. Després, hi ha un tercer grup que sí que disposa de la tecnologia i l'ajuda familiar necessària perquè siga possible l'ensenyament a distància.

Amb l'objectiu d'evitar que els estudiants amb mennys accés a la connectivitat queden marginats a causa de la crisi sanitària i econòmica oberta per la pandèmia de coronavirus, el Consell ha arribat a un acord amb diversos operadors tecnològics per a distribuir més de 10.000 tauletes per a garantir l'educació en línia de l'alumnat de secundària i formació professional.

El president de la Confederació Gonzalo Anaya ha explicat que encara que els primers dies de la plataforma Aules van ser caòtics, ara està funcionant millor. A més, ha dit que les AMPA han establit una xarxa solidària per ajudar les famílies, i també des del professorat estan intentant ajudar.

Els pares i mares també analitzaran altres aspectes que els preocupen com si s'ha d'avançar matèria, contingut, o és millor repassar i consolidar els continguts que s'han donat fins ara, quines són les previsions per a reprendre les classes presencials o què passarà aleshores amb el currículum escolar.

També et pot interessar

stats