Marie Claire, la primera marca que va mostrar les cames femenines dins de la xicoteta pantalla als anys setanta

El 2007, aquesta empresa de calces ubicada a Vilafranca celebrava el centenari de la seua creació i recordava, amb aquestes imatges d'arxiu, com havien sigut els seus primers espots publicitaris

Imatges d'arxiu de la celebració del centenari de l'empresa Marie Claire / Arxiu RTVV
02 de juny 2023 - 08:19

El 2007, l'empresa de calces Marie Claire complia cent anys i la marca ho celebrava amb una col·lecció exclusiva de la mà de quatre dissenyadors: Amaya Arzuaga, Ion Fiz, Hannibal Laguna i Francis Montesinos. Amb motiu del centenari, a més, la radiotelevisió valenciana donava un colp d'ull arrere per a mostrar alguns dels anuncis que Marie Claire havia usat al llarg de la seua història per a promocionar les calces. Els primers anuncis, en un format audiovisual, es van crear als anys setanta i era la primera vegada que es veien en televisió espais comercials en què les dones mostraven les seues cames, tota una revolució per a l'època.

Un camió en les instal·lacions de Marie Claire
Un camió en les instal·lacions de Marie Claire / À Punt NTC
Les primeres calces de Marie Claire, de seda i amb la costura confeccionada completament a mà
Les primeres calces de Marie Claire, de seda i amb la costura confeccionada completament a mà / Arxiu RTVV

"Uns pantis per a cada dona" es va convertir en el lema icònic d'aquesta empresa i, encara hui en dia, podem veure aquest eslògan als seus camions. Fundada el 1907 a Vilafranca, ha sigut un dels principals motors econòmics de les comarques del Maestrat, els Ports i la Plana Alta.

Les calces han evolucionat a passos de gegant. Bona mostra són les primeres calces que Marie Claire va traure al mercat, de seda i amb la costura confeccionada completament a mà. Més endavant, es va començar a produir amb niló i licra i s'aplicava l'última tecnologia per a produir calces amb efecte reafirmant, hidratant o calces que reduïen una talla. La producció deixava de ser artesanal, per a passar a ser completament robotitzada. L'èxit de la marca quedava avalat amb la producció de més de seixanta milions de calces a l'any i la seua presència en més de 45 països d'Europa, Àsia i Amèrica, segons contaven en el seu centenari.

Aquestes imatges d'arxiu de la radiotelevisió valenciana de l'any 2007 en què es parlava de la bona salut de la marca, res feien presagiar el tancament del negoci anunciat enguany.

Uns espais publicitaris pioners

Amb imatges de l'arxiu de la radiotelevisió valenciana hem fet aquest recorregut pels anuncis de Marie Claire, des dels anys setanta, quan per primera vegada una marca espanyola mostrava les cames d'unes dones en un espot televisiu, fins als anys 2000. En els anuncis també apareixen la gamma de Marie Claire per als més menuts i la gamma de roba interior, així com les calces de color durant els anys huitanta.

També et pot interessar

stats