Mascletà en directe del 6 de març de les Falles 2026 de València

La sexta mascletà corre a càrrec de pirotècnia Pibierzo i, com cada dia, À Punt Mèdia la retransmet en directe des de la plaça de l'Ajuntament

Imatge d'arxiu d'una mascletà a València
Imatge d'arxiu d'una mascletà a València / ©Pedro Jimenez Trujillo ©Nikon Spain ©Visit Valencia

La sexta mascletà de les Falles de València, disparada el 6 de març des de la plaça de l’Ajuntament, arriba amb el segell de la pirotècnia Pibierzo i amb un títol ben contundent: “Terrémol 'berciano' al cel valencià 2.0”. El nom fa referència a l’origen de la pirotècnia, situada a la comarca del Bierzo (Lleó), i anuncia una mascletà de gran potència sonora, amb un terratrémol final capaç de fer vibrar tota la plaça. El “2.0” suggerix una evolució respecte a anteriors participacions, amb millores tècniques i una proposta renovada per al públic faller.

Pirotècnia Pibierzo és una empresa amb seu a Villaverde de la Abadía (Lleó), que en els últims anys s’ha consolidat com una de les firmes destacades fora de la Comunitat Valenciana en el calendari faller. Amb una aposta clara per mascletaes estructurades, contundents i de gran intensitat rítmica, ha sabut adaptar la identitat pròpia al gust i l’exigència del públic valencià.

La primera mascletà de les Falles 2026, “Un, dos, tres”, és un títol que evoca el ritme i la intensitat pròpia d’un tret pirotècnic ben sincronitzat, rememorant la manera en què comença una mascletà amb expectació per al públic a la plaça de l’Ajuntament de València. El nom també suggerix dinamisme i compenetració entre foc i so, una combinació que desperta l’adrenalina del públic faller des del primer segon.

La pirotècnia Peñarroja és una empresa amb seu a la Vall d’Uixó (Plana Baixa), amb una llarga trajectòria dins de les festes tradicionals valencianes i en concursos internacionals de focs artificials. Des de fa dècades obri habitualment el calendari de mascletaes a València l'1 de març, com a senyal de confiança i prestigi dins del circuit festiu faller. La pirotècnia combina tècniques tradicionals amb elements innovadors per a crear espectacles rítmics i impactants que agraden tant el públic local com el visitant.

Amb Fem festa et contem tot l’ambient a la plaça

L'especial de Falles de Fem festa començarà a les 13 hores des del set instal·lat a la plaça de l’Ajuntament de València per a contar tot l’ambient al voltant de la mascletà. Un total de dènou dies de programa en directe amb Ferran Cano i Maria Fuster com a presentadors de capçalera. Amb Berta Báidez a la plaça, amb els més matiners de la mascletà; Carles Navarro, des del balcó de l’Ajuntament amb els convidats més destacats, i Clàudia Argent, amb les curiositats de fallers, turistes i visitants pels llocs emblemàtics de la ciutat on hi ha ambient festiu. El 14 i 15 de març, l'especial començarà a les 12:30 hores i des del 16 de març fins al 19 de març, a les 12 del migdia.

Vota les millors mascletaes

Torna Valora les mascletaes, una oportunitat de convertir-se en jurat i puntuar amb aplaudiments les disparades. Com? Durant l'emissió en directe, si ens seguixes des de la televisió, pots escanejar el QR que apareixerà en la pantalla. I també es pot votar en el web d'À Punt a través d'este enllaç

Calendari pirotècnic de les Falles 2026

Si vols consultar el calendari pirotècnic, pots accedir al web d’À Punt.

Ací pots vore la mascletà en directe:

També et pot interessar

stats