‘Zoom’ analitza els perills de les dietes miracle
El programa d'investigació d'À Punt indaga també en les altes xifres d'obesitat en adults i xiquets a Espanya
Amb l'arribada de l'estiu, hi ha gent que sent la temptació de modelar el cos. En molts casos, la dieta és la solució més recurrent; però el règim pot ser efectiu i saludable o ineficaç i molt, molt perillós. És el cas de les dietes miracle. Aquests règims representen un risc per a la salut física, però fins a quin punt són també una amenaça per a la salut mental? Què amaguen les dietes miracle? Zoom, l'espai de reportatges d'investigació d’À Punt, analitzarà aquest dilluns 30 de maig els riscos d'aquestes pràctiques per a perdre pes, la influència dels coaches nutricionals i, també, les preocupants xifres que llança l'obesitat en tot el món, especialment a Espanya, on, malgrat tindre una de les dietes més sanes del planeta, la mediterrània, els percentatges de sobrepés superen el 30 %.
Com a estratègia de màrqueting, les dietes miracle solen tindre un nom propi. En aquest sentit, trobem la Dukan, la Keto (cetogènica) o la de la pinya, particularment perillosa, ja que restringeix l'alimentació a un únic aliment. L'espai capitanejat per Bérnar Giménez observarà aquestes i altres perilloses estratègies publicitàries per a incitar les persones a reduir la bàscula dràsticament, de manera molt poc saludable.
Per a la comunitat sanitària, no hi ha dubte que les dietes han de recomanar-les els nutricionistes. Però en els últims anys, s'ha popularitzat un sector que també ha assumit la competència de pautar règims alimentaris. Ens referim als coaches nutricionals.
D'altra banda, el programa tractarà un dels grans mals del segle XXI: l'obesitat. El 3 de maig passat, l'Organització Mundial de la Salut advertia que aquesta malaltia crònica té ja proporcions epidèmiques a Europa. El 59 % dels adults i al voltant del 33 % de menors presenten algun tipus d'obesitat o sobrepés. En l'estat espanyol, se situa en el 31,6 % per als adults.
Més llegit
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
L'Aemet anticipa un hivern més calorós en què el comportament de les pluges és una incògnita
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Un enginyer confirma que a les 20:41 hores va alertar la Generalitat i la CHX del desbordament de la presa de Buseo
-
La Generalitat convocarà en 2026 una oferta pública d’ocupació de més de 2.600 places