L'últim episodi de neu deixa més de 15 centímetres de gruix a Morella
La mitjana de dies de neu durant l'abril a la Comunitat Valenciana és de 4,5
La neu al mes d'abril a l'interior del territori valencià no és gens estranya. La mitjana del període 1981-2010 indica que s'han registrat 4,5 dies de neu en algun punt de la Comunitat Valenciana.
Mitjana mensual de dies de neu per al període 1981-2010. Font: AEMET
Al llarg de l'abril es van acumular més de 15 litres per metre quadrat en forma de neu a Morella. En l'històric d'aquesta localitat dels Ports, la nevada més primerenca va caure el 17 d'octubre de 1980, i la més tardana, el 6 de juny de 1984. En aquests dos casos, la precipitació va anar acompanyada de pluja i no va quallar. En canvi, el 28 d'octubre de 2008 va arribar a tindre una espessor de 22 cm. D'altra banda, la primera nevada que va quallar va ser la del 2 de maig de l'any 1991, quan va arribar als 8 cm de gruix.
Enguany ja són 34 els dies comptabilitzats en els quals s'ha registrat neu en algun observatori de la xarxa de l'AEMET a la Comunitat Valenciana. La mitjana anual de dies de neu és de 38,8.
Nombre anual de dies de neu a la Comunitat Valenciana. Font: AEMET
Més llegit
-
La campanya de vacunació començarà el 28 de setembre a la Comunitat Valenciana
-
Mor de forma sobtada a l'Oceanogràfic una de les belugues rescatades del Canadà
-
El valencià Guitarricadelafuente estrena "La nieve", el tema musical principal de ‘La bola negra’
-
INTERACTIU | Consulta quant ha plogut en l’episodi de precipitacions torrencials a la rodalia de València
-
Controvèrsia sobre l'enviament de l'ES-Alert: el Consell afirma que es va enviar quan es va detectar risc de desbordaments, mentre que l'oposició critica el retard
-
Conclou el trasllat de migrants de Ceuta cap al campament del port i més d'un miler retorna a les platges en no tindre plaça