El Xúquer i el Segura continuen els últims en reserves a Espanya, però milloren respecte a 2017
Totes les conques de l’estat espanyol, menys aquestes, estan amb reserves d’aigua per sobre del 50% de capacitat.
Les reserves dels embassaments del Segura, al 24,6%, i del Xúquer, al 34,9%, continuen sent les últimes d’Espanya. Totes les conques hidrogràfiques d’Espanya, excepte aquestes, estan amb les reserves d’aigua per damunt del 50% de la seua capacitat.
En les dues demarcacions la situació és millor que la de l’any passat, per les mateixes dates, quan els embassaments del Segura a penes sumaven 164 hm³ d’aigua –en l’actualitat en sumen 280–, mentre que els del Xúquer acumulaven 844 i enguany n’emmagatzemen 1.163.
Respecte als embassaments peninsulars, es mantenen al 55,2% de la capacitat, amb 30.936 hm³ d’aigua, després d’una setmana sense precipitacions.
Segons ha informat el Ministeri per a la Transició Ecològica, la reserva d’aigua dels embassaments ha augmentat en l’última setmana en 104 hm³, un 0,2% de la capacitat total.
Més llegit
-
Mor un jove de dènou anys després d’ofegar-se mentre menjava fruita a la platja de Sant Joan, Alacant
-
Almenys vint-i-una persones mortes en el descarrilament de dos trens d’alta velocitat este diumenge a Adamuz (Còrdova)
-
Llíria torna a manifestar-se per a dir no a la planta de biometà que es vol construir a la localitat
-
Sánchez i Feijóo cancel·len la reunió prevista per a este dilluns en la Moncloa per l'accident de tren a Còrdova
-
Després de Nadal creixen les consultes per a desheretar fills i familiars: què aconsellen els experts?
-
Així ha cremat la foguera de Canals en la vespra de Sant Antoni