Vox s'aparta en el minut de silenci de les Corts per la víctima de violència masclista d'Antella
La ultradretana Llanos Massó, presidenta del parlament autonòmic, posa fora de la pancarta que condemna l'assassinat d'una dona de 38 anys a mans de la parellla
El grup parlamentari de Vox a les Corts, amb la nova presidenta del parlament Llanos Massó inclosa, s'ha desmarcat de la concentració convocada aquest dilluns a les portes del Palau dels Borja en repulsa per l'últim assassinat masclista ocorregut a la Comunitat Valenciana. El succés, que el Ministeri d'Igualtat ja ha confirmat com un nou cas de violència de gènere, va tindre lloc aquest diumenge al municipi d'Antella (Ribera Alta), quan un home de 53 anys va matar la parella, de 38, en presència d'un dels tres fills que tenien en comú, de només 12 anys. Tot seguit, es va suïcidar.
L'endemà del crim la Presidència de les Corts ha organitzat una concentració davant del parlament valencià, obviant el terme "violència masclista" de la convocatòria. I repetint el mateix guió que han escenificat diverses vegades en la legislatura anterior, els tretze diputats i diputades del partit d'ultradreta han trencat la unitat i s'han apartat a un cantó amb l'objectiu d'evitar col·locar-se darrere de la pancarta que han exhibit la resta de parlamentaris —del Partit Popular, PSPV i Compromís— en repulsa pels fets. En el cartell es llig el lema "Les Corts contra la violència masclista".
L'acte de protesta ha tingut lloc a les dotze del migdia després d'una convocatòria breu enviada per la mateixa Massó en la qual es podia llegir: "Seguint les indicacions de la Presidència de les Corts Valencianes, es convoca a una concentració de tres minuts de silenci davant del Palau dels Borja, hui dia 10 de juliol, a les 12:00 hores, per a condemnar l'assassinat d'una dona succeït a Antella aquest cap de setmana".
PSPV i Compromís, que conformen l'oposició parlamentària arran del pacte PP-Vox per a un govern autonòmic de coalició, s'han llançat en bloc a criticar els diputats de l'extrema dreta. La vicepresidenta del Consell en funcions i titular d'Igualtat, Aitana Mas, ha retret que "un càrrec institucional" com és la Presidència de les Corts, segona màxima autoritat valenciana, "es mantinga al marge de la majoria social, que està a combatre la violència de gènere". "És incomprensible", ha afegit la parlamentària de Compromís, que ha demanat una rectificació a Massó.
Per la seua banda, la síndica de Vox, Ana Vega, ha insistit que la formació “respecta” els minuts de silenci i hi acudira "com sempre, posant-se a un costat" mentre la pancarta de rebuig "només comporte el terme 'masclista' i no tota classe de violència". En representació del soci en l'executiu autonòmic ha parlat el portaveu popular a les Corts, Miguel Barrachina, qui ha llevat ferro a la postura dels ultres i ha assenyalat que "al marge del simbolisme que puga representar el fet de situar-se en un lloc o en altre, el PP, com tot el món sap, està darrere de totes les pancartes que denuncien els crims masclistes, que s'han duplicat en l'última legislatura de Ximo Puig".
L'encara cap del Consell en funcions també ha condemnat l'assassinat de la veïna d'Antella i ha llançat un dard al partit d'extrema dreta en afirmar que "mentre hi haja crims masclistes com el d'ahir no es pot dubtar si hi ha o no violència de gènere, això és una realitat".
Més llegit
-
Vota per la millor crítica d’À Punt – Fogueres 2026
-
Fins quan serà festiu el 24 de juny a la Comunitat Valenciana?
-
Comença el rodatge a València d’un documental sobre Carlos Berlanga participat per À Punt
-
L'Audiència de València absol el 'ionqui dels diners' i quatre acusats més pels contractes de la Regidoria de Cultura de València
-
Menys fogueres en la Nit de Sant Joan: consulta en quines platges està prohibida l’encesa
-
Troben empresonat a Picassent un conductor que en va suplantar un altre en un control de drogues a Terol
Més vist
Més escoltat
-
22.06.2026 | ‘Que nada nos pare’, el curt que visibilitza l’acompanyament en el càncer a través de l’esport
-
22.06.2026 | 90 minuts
-
22.06.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Juanvi Badía i la nova etapa de La Alegria de la Huerta i el grup Mercabanyal
-
22.06.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
22.06.2026 | L'hora de la cultura | “El Pretext”, amb Arturo Orrico
-
22.06.2026 | Cadena de valor | La intel·ligència artificial guanya pes en l’economia valenciana