Vora 300 camions, atrapats durant hores a l'A-31, a Villena, per un bassal d'aigua
S'ha habilitat una zona per a aparcar els vehicles i un equip de la Creu Roja els ha portat mantes i menjar calent.
El temporal de neu i pluja comença a mostrar la pitjor cara a la Comunitat Valenciana. Des d'aquesta matinada, 300 camions han quedat atrapats quan un bassal d'aigua ha obligat a tallar el trànsit per a vehicles pesants a l'A-31, l'autovia d'Alacant. S'ha habilitat una zona al polígon industrial Bulilla, a Villena, per a aparcar els vehicles i un equip de la Creu Roja els ha portat mantes i menjar calent.
Eren al voltant de les cinc i mitja de la matinada quan la Guàrdia Civil ha decidit derivar els camions a un polígon industrial per a intentar que no es col·lapsara la carretera. Els voluntaris de la Creu Roja s'han desplaçat fins al polígon per a oferir als transportistes aliments, café i mantes que els han ajudat a passar el gèlid matí, amb temperatures que vorejaven els zero graus.
Quan la carretera ha començat a millorar un poc, al voltant de les deu i mitja, la Guàrdia Civil ha permés que els camioners que anaven en direcció a València pogueren eixir. Hores més tard, a les dues de la vesprada, els agents han permés que tots els camioners reprengueren la seua marxa i, a poc a poc, han abandonat el polígon industrial.
Alerta roja per fortes nevades
La Comunitat Valenciana està en alerta roja per fortes nevades a l'interior nord. Neu que pot arribar al mig metre acumulat i que està causant ja moltes complicacions. A El Rebollar, a l'A-3, desenes de camioners han hagut de passar la nit, perquè la neu ha obligat a tallar la carretera. Tallades estan en aquests moments 13 carreteres i en 54 s'ha de circular amb cadenes. Per exemple, la carretera que uneix Alcoi amb Banyeres, una via habitualment molt transitada, està tallada per la nevada. I és que els principals problemes del temporal se'ls emporten carreteres de muntanya amb ports i revoltes.
A El Rebollar, desenes de camioners han hagut de passar la nit, perquè la neu ha obligat a tallar l'A-3 / À Punt NTC
La situació s'agreujarà, atenció, de cara a la nit. El 112 manté activada l'emergència de nivell zero als Ports, el Baix Maestrat, l'Alt Palància, la Plana d'Utiel-Requena, els Serrans, el Racó d'Ademús, la Vall de Cofrents-Aiora, la Costera, l'Alcoià i l'Alt Vinalopó.
Emergències demana evitar els desplaçaments no necessaris i eixir amb el depòsit ple, la bateria del mòbil carregada i menjar, si no hi ha més remei que agafar el cotxe.
Més llegit
-
MAPA | Els tres municipis amb la cistella de la compra més barata d'Espanya són valencians
-
El València Basket conquista la quarta Supercopa d'Espanya
-
Les víctimes de la dana es concentren per primera vegada a Alacant per a exigir que Mazón entregue l’acta de diputat
-
L'Ajuntament de Madrid rebutja l'oferta d'Urbagestión perquè "no complix els requisits del programa ReViVa"
-
Els noms de les pròximes borrasques: per a què servixen i quins són els criteris?
-
Torna la pluja en l’última setmana de setembre
Més vist
-
Gala d'elecció de les corts d'honor de les Falles del 2027
-
27.09.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
27.09.2026 | La plaça
-
FOTOGALERIA: Estes són les xiquetes que aspiren a convertir-se en fallera major infantil de València
-
FOTOGALERIA: Elles són les tretze candidates a fallera major del 2027
-
26.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge