Vila-real alerta sobre els perills de llançar al vàter tovalloles higièniques i altres productes nocius
La campanya pretén conscienciar sobre els problemes econòmics i ambientals que ocasionen en la xarxa pública del clavegueram i en la contaminació de l'aigua.
Llançar al vàter residus com per exemple tovalloles higièniques, compreses, gases o preservatius, i a la pica d'altres com ara oli de cuinar o medicaments, té greus conseqüències econòmiques per al clavegueram i la contaminació, ja que ocasiona embossos i avaries, i és difícil depurar aquesta aigua a les estacions depuradores.
Aquest és el punt de partida d'una campanya que impulsen l'Ajuntament de Vila-real (Plana Baixa) i l'empresa subministradora de l'aigua, que han elaborat una guia de mà per a distribuir entre les veïnes i veïns, que arreplega tots aquells productes que no s'han de llançar per l'aigüera de casa.
La Regidoria de Serveis Públics recorda que l'últim episodi de pluges torrencials va causar un desbordament de les clavegueres pels carrers de la ciutat per un embós greu ocasionat per l'acumulació de tovalloles higièniques compactades per l'oli domèstic que s'utilitza per a guisar.
Més llegit
-
Empresaris vinculats a Aldama neguen haver intervingut en el pagament de comissions per les mascaretes del cas Koldo
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
Detenen els pares i l'avi per la sostracció d'una bebé acabada de nàixer en un hospital de València
-
Paiporta enderroca el centenari pont Vell, que va sobreviure a la dana
-
‘Sopa de letras’, el nou concurs de les vesprades d’À Punt
-
Costes paralitza dos delimitacions que reclamava el Ministeri de Transició Ecològica com a terreny públic
Més vist
-
Entre els nostres | Kevin i Paci
-
Terra de festes | Massalavés, Alcalà de Xivert i Benifato
-
11.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
11.09.2026 | Està passant
-
11.09.2026 | Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe
-
11.09.2026 | Imposició de bandes a la reina infantil de les festes de Castelló de la Plana i la seua cort