Tensió a l'UJI després que l'acampada propalestina ha intentat impedir la reunió del consell rector
El moviment estudiantil denuncia la "repressió" de l'equip de seguretat de la universitat amb "empentes i colps" quan han blocat de manera "no violenta" l'entrada a la sala de juntes del rectorat
La Universitat Jaume I de Castelló (UJI) ha viscut este dilluns un episodi de tensió quan una quinzena d'estudiants del moviment Assemblea per Palestina ha irromput en l'edifici del rectorat per a intentar impedir la celebració del consell rector. L'acció ha tingut lloc passades les nou i quart, quan han tractat de blocar "pacíficament" l'accés a la sala de juntes on s'havia de reunir el màxim òrgan de decisió de la institució acadèmica per a protestar pel fet que haja "obviat" les peticions de rebre'ls i negociar les reivindicacions del col·lectiu.
En una nota de premsa, l'acampada estudiantil en suport al poble palestí denuncia haver "patit la repressió" de l'equip de seguretat de l'UJI, que els hauria propinat "empentes i colps" quan diversos membres del col·lectiu volien entrar en el recinte "de manera no violenta" per a evitar que tinguera lloc la trobada del consell rector.
L'Assemblea per Palestina retrau que la direcció de l'UJI "ha interromput el diàleg amb l'estudiantat organitzat i no ha mostrat voluntat de reconèixer explícitament el genocidi" a Gaza, "com recomana la relatora de l'Organització de les Nacions Unides".
Un equip d'À Punt ha intentat contactar, sense èxit, amb el rectorat de l'UJI per a conéixer la seua versió dels fets. Fonts universitàries consultades per EFE han assenyalat que el consell rector és una reunió privada a la qual no es pot assistir i per això s'ha indicat a l'estudiantat que havien d'eixir. Així, se'ls hi ha impedit accedir i la trobada de l'òrgan directiu ha començat finalment amb deu minuts de retard.
Des de l'acampada solidària asseguren que l'equip dirigit per Eva Alcón els ha convocat a una reunió este mateix dilluns, després del consell rector. "Hem aconseguit a partir de l'acció de hui el que no hem pogut en dos setmanes", s'ha felicitat el col·lectiu estudiantil en declaracions a este mitjà.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang