El TAC de Catarroja i l’Auditori Municipal de Paiporta, a l’espera de les obres de recuperació
El començament està previst per a abans que acabe el 2026 i el primer trimestre del 2027
El temps s’ha quedat congelat al Teatre Auditori de Catarroja (TAC), encara enfangat i amb olor d’humitat, a l’espera de les obres de recuperació després dels danys provocats per la dana del 2024.
“Fa dos anys vam aprendre que les instal·lacions elèctriques no poden estar al soterrani. Inclourem una altra eixida d’emergència. El projecte és molt millor, el TAC serà millor”, assegura Dolors Gimeno, regidora de Cultura de Catarroja.
La recuperació de l’auditori comptarà amb un pressupost de més de nou milions d’euros. Segons fonts d'À Punt, les obres començaran abans que acabe el 2026 i s’allargaran durant díhuit mesos.
Mentrestant, Catarroja i Paiporta han apostat per traure la cultura al carrer. Tot i això, continua pesant el silenci després de vint anys de programació ininterrompuda.
“Suposarà tornar la vida cultural a Catarroja i tornar la vida cultural també a molta part de l’Horta Sud”, assenyala Gimeno.
A Paiporta, la recuperació de l’auditori també s’acosta a una nova fase. La regidora de Cultura, Esther Torrijos, explica que cal reconstruir “tot el cor de l’auditori”, la part del soterrani on es trobava tota la maquinària. Segons avança, el projecte de l’Auditori de Paiporta està en la recta final i les obres podrien començar durant el primer trimestre de 2027, amb un pressupost de 7 milions d’euros.
Més llegit
-
Busquen Adriana, la jove alacantina que viatjava en el vagó 8 de l'AVE
-
MINUT A MINUT | Els equips de rescat busquen possibles desapareguts en l'accident d'Urda, que ja deixa 74 morts
-
El menor detingut per incitar a saquejos a València, assenyalat com a creador de Blocus Vlc
-
La conductora del tren Iryo a la central d'Atocha: "Estic encara detinguda"
-
Un tren amb passatgers es queda parat dins d'un túnel i interromp parcialment la circulació de l'AVE entre Madrid i la Comunitat Valenciana
-
“Vam assumir que acabaríem morint”, el testimoni d’una supervivent de la dana