Professionals sanitaris alerten de l’increment de casos de pneumònies l’última setmana
Sanitat recorda que la campanya de vacunació està oberta a la població i enguany inclou la vacuna del virus sincicial per a persones majors de 65 anys
Tot i la vaga de metges contra l'estatut marc del Ministeri de Sanitat, els virus no donen treva i continuen omplint de pacients centres de salut i hospitals. Als professionals sanitaris els preocupa l'increment de casos de pneumònies que arriben a urgències.
Esta setmana han baixat els contagis de grip però, per contra, han repuntat les altres infeccions respiratòries agudes, fins a 852 casos per cada 100.000 habitants, provocades per altres virus com ara el sincicial. Són xifres del sistema de vigilància de Sanitat en la segona setmana de l'any que es traduïxen en una pressió sostinguda en centres de salut i urgències. “Hi ha pacients a totes hores, en totes les urgències de tots els hospitals”, advertix la cap de Radiologia de l’Hospital Arnau de Vilanova, Cristina Soto.
Ara preocupa la gran quantitat de pacients amb pneumònies que arriben als hospitals. “Suposen molts ingressos perquè hi ha ocasions que l’analítica o la saturació estan un poc justes i els malalts han d’acabar ingressats”, explica la professional sanitària. A més, generen hores d'espera mentre es buida un llit en planta.
Cal recordar que la campanya de vacunació està oberta a la població i que enguany inclou la vacuna del virus sincicial per a persones majors de 65 anys.
Més llegit
-
El secretari de la Presidència va alertar Mazón que hi hauria “un fum d’afectats” tres quarts d’hora abans del primer ES-Alert
-
Un xiquet de nou anys va morir la nit de Nadal en caure per la finestra de la seua habitació
-
Potries, a la Safor, entre les nou candidates espanyoles a Capital Europea de la Cultura 2031
-
Mas i Ibáñez abandonaran els càrrecs de portaveu d'Iniciativa-Compromís
-
Canvi d'oratge, més pluges a la vista
-
Estabilitat fins a la nit, quan arranca un canvi d'oratge amb núvols i precipitacions
Més vist
Més escoltat
-
14.01.2026 | 90 minuts
-
14.01.2026 | La cuina valenciana més sostenible, amb Chelo Peiró
-
14.01.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
14.01.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
15.01.2026 | Les notícies del migdia
-
15.01.2026 | Cadena de valor | La Comunitat Valenciana tanca l’any amb una inflació del 3,2%