La Policia situa el mòbil de l'acusat del crim del canonge al mateix carrer del pis i a la mateixa hora de l'assassinat
Este dimarts han declarat en la segona sessió del juí el cap del grup d'Homicidis i el policia encarregat de l'informe sobre els mòbils
La Policia Nacional situa el mòbil de Miguel, l'únic acusat que s'asseu al banc pel crim del canonge de la catedral de València, al carrer del pis de la víctima en l'interval del temps en el qual s’estima que es va cometre l'assassinat, entre les 22:00 hores del 21 de gener i les 02:00 de la matinada del 22, quan es va manipular el terminal de la víctima. I després, tant el mòbil del mort i el del processat ixen junts de la casa i fan el mateix recorregut.
Així ho han assenyalat el cap del grup d'Homicidis i el policia encarregat de l'informe sobre els mòbils en la segona sessió del juí que se seguix en l'Audiència de València pel procediment del jurat. La Fiscalia demana per a l'acusat 28 anys de presó per assassinat —que considera que va cometre juntament amb una persona no identificada—; robatori amb violència i per estafa continuada, mentre que la defensa només reconeix el delicte d'estafa per l'ús de les targetes, pel qual demana un any de presó.
Sobre este tema, els agents han explicat que els dos mòbils no es poden situar exactament en la mateixa antena perquè són de companyies diferents. Però sí que detallen que l'acusat va anar de Torrent a València, va accedir al carrer d'Avellanes, on estava el pis de la víctima pel sud. "Per tant, o està en el domicili o en una zona molt pròxima fins a les 23:30 hores", ha assenyalat l'autor de l'informe. A eixa hora comença "un ball de repetidors", n'ixen fins a dos o tres, però tots en la mateixa zona, en un radi de 200 metres al voltant de la casa, fins que passada la una de la matinada es torna a situar al carrer d'Avellanes fins a les 03:25 hores, quan els dos telèfons comencen a moure's pel carrer.
A més, han descartat que hagen robat al mòbil a l'acusat perquè des que va deixar de tindre activitat la nit del 23 al 24 de gener a l'eixida d'un pub fins a la data de hui "mai més ha tornat a funcionar a Espanya”. “Per la qual cosa pensem que es va desfer d'ell", constaten.
Sospiten que es va inventar un amic imaginari
L'inspector cap ha declarat així mateix que va ser a la finca a Natzaret on l'acusat va reconéixer per Google Maps que era on vivia Manuel, un amic seu que manté que va ser qui li va entregar el mòbil i les targetes perquè esbrinara el PIN. Però no hi havia ningú en l'immoble amb eixes característiques i ni els veïns i veïnes el coneixien. "En estos casos és habitual que el detingut s'invente un amic imaginari a qui responsabilitzar. No es deixa res per investigar i en cap moment de la investigació ens apareix ningú més que l'acusat", ha apuntat.
En els registres de la casa de València no van trobar ADN ni petjades de l'acusat i l'habitatge estava "tot ordenat i superarreplegat”: “Pensem que qui haguera sigut, l’havia netejat". Els va estranyar no trobar cap rastre de l'acusat quan tenien la certesa que sí que freqüentava el pis.
No van trobar en els registres les claus del canonge ni del pis de València ni de l'apartament. Hi havia una habitació tancada amb clau que la Policia va trencar amb una maça. Van trobar un altre mòbil de la víctima i set targetes USB, però el jutge va denegar l'accés a eixes memòries. Tampoc es van analitzar els dos ordinadors trobats.
Més llegit
-
El jutge envia a presó l'autor confés de l'assassinat del menor de 13 anys a Sueca
-
Pujada de pensions, ajudes per la dana o suspensió de desnonaments: totes les mesures que decauen amb el decret òmnibus
-
L'advocat de la Generalitat relata que Presidència li va dir que s'oblidara del confinament a les 20:25 hores del 29-O
-
Dos detinguts a Gandia per agredir un home i deixar-lo en situació crítica
-
S'entrega a Sueca un home que confessa haver matat l'amic del fill, de tretze anys
-
Sueca viu el segon dia de dol oficial mentre la investigació espera els resultats de l’autòpsia del menor assassinat