EN CONTEXT | Estos són els quatre principals perills del ‘sharenting’, la criança compartida en xarxes
La fundació Anar alerta que la sobreexposició dels menors en internet implica riscos que van de les burles a l'ús del contingut per part de pedòfils
Pares i mares de tot el món comparteixen cada dia fotografies i vídeos de fills i filles en les xarxes socials, publicacions que tenen amb freqüència centenars de milers de visualitzacions. El sharenting o criança compartida és un fenomen habitual, però que les veus expertes alerten que comporta riscos per a la xicalla.
Paula Soler, psicòloga especialitzada en esta realitat, assenyala que els progenitors "marquen la imatge personal d'estos menors per a sempre", abans que estos tinguen una oportunitat de desenvolupar-la. Des de la fundació Anar concreten els riscos d'esta sobreexposició en quatre. La directora de línies d'ajuda de l'entitat, Diana Díaz, explica que el primer és la pèrdua de privacitat i intimitat.
Els perills, però, van més enllà. Els menors són vulnerables a burles i assetjament, a estafes econòmiques i a l'ús de la seua imatge per part de pedòfils. Natàlia Tripipatkul, mare, influenciadora i experta en comunicació digital, barreja informació professional i persona en el seu mur d'Instagram. Per a protegir les tres filles, ha marcat regles estrictes pel que fa a la vestimenta en què apareixen o el moment en què es publica el contingut. El consentiment de les xiquetes, emfasitza, sempre va per davant.
Altres pares i mares, amb milions de seguidors, s’especialitzen a mostrar fills, embarassos i família i en trauen rendiment econòmic. Més controvertits encara són els menors influenciadors, professionals de YouTube, Tiktok o Instagram que fan ressenyes de joguets o roba.
Els pares i mares gestionen el compte i els beneficis que generen. Per a Díaz, "moltes vegades estan duent a terme un treball, són moltes hores i ni tan sols descansen". És per això, apunten des d'Anar, que països com França estan regulant el sharenting.
Més llegit
-
Detenen un xurrer i el fill per agredir sexualment una treballadora
-
Bernabé proposa a Catalá una reunió pel problema dels trens en la mascletà i l'alcaldessa insta Renfe a proposar les solucions
-
Pérez Llorca anuncia un pla per a usar sòl dotacional en desús per a construir 120.000 vivendes
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Més pluges a la Safor i la Marina abans que es retire la borrasca
-
Programació Especial de Falles 2026 en À Punt
Més vist
-
10.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - Pirotècnia Crespo
-
11.03.2026 | Mascletà Magdalena - Pirotècnia Hermanos Ferrández
-
10.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
GALERIA | Visita totes les gaiates de les Festes de la Magdalena del 2026
-
10.03.2026 | Especial Falles: Prèvia de la mascletà
-
10.03.2026 | Informatiu migdia