A la Comunitat Valenciana, 23 criatures en llista d'espera van rebre un trasplantament el 2024
El nou programa de trasplantament pediàtric té com a objectiu augmentar la disponibilitat d'òrgans i deixar la llista a zero
El nou programa de trasplantament pediàtric que s'ha posat en marxa a la Comunitat Valenciana ha permés que 23 xiquets en llista d'espera tinguen un futur. L'estratègia, que es va iniciar el 2024, té com a objectiu augmentar el nombre d'òrgans disponibles i reduir la llista a zero.
Per exemple, l'any passat, l'Hospital La Fe va fer quatre trasplantaments de cor, una operació molt complicada en el cas dels xiquets, ja que la mida de l'òrgan és menor. Alejandro Vázquez, cirurgià cardíac pediàtric de l'Hospital La Fe, ha explicat que, a vegades, es treballa en un espai molt limitat i amb teixits vasculars més xicotets que en un pacient adult.
Rafaek Badene, coordinador de trasplantaments de la Comunitat Valenciana, ha explicat que estes operacions formen part d'un programa de priorització que ha permés incrementar estes intervencions un 77%, només aplicant dos noves premisses. En primer lloc, la reciprocitat de donacions renals entre diferents comunitats autònomes, que, a més, ha incrementat la disponibilitat d'òrgans. D'altra banda, si el donant adult és de complexió menuda, l'òrgan es pot adaptar al cos d'un xiquet més gran.
Darrere hi ha un equip d'especialistes que han treballat per a avançar en trasplantaments hepàtics en menors. Utilitzen un sistema basat en el perfil dels pacients que té en compte que el cos d'una criatura està en procés de creixement. Gràcies als trasplantaments, estos 23 xiquets i xiquetes han aconseguit un nou futur ple de vida i salut.
Més llegit
-
La confraria de la Sang de Sagunt torna a rebutjar amb una àmplia majoria l’entrada de les dones com a confrares
-
Consulta el mapa de les gasolineres valencianes després de l'entrada en vigor de la reducció de preus
-
Trump anuncia un cessament dels atacs contra les centrals elèctriques iranianes durant els pròxims cinc dies
-
L'accident d'un camió deixa quatre quilòmetres de retenció a l'A-7 a l'altura de Bétera
-
La Fúmiga reunix l'escena musical en valencià en "La gent de la Mediterrània"
-
Dia ventós al nord, nuvolositat i possibles ruixats febles