Vesprada de tempestes en punts de muntanya, amb més de 70 l/m² a Bocairent
L’Aemet ha activat l'avís groc per a dijous amb tempestes fortes en punts del litoral que podrien superar els 40 l/m² en una hora
En un dia en què la Comunitat Valenciana es recupera de les fortes tempestes registrades en diferents punts del territori, les pluges, encara que locals, no cessen. Aquest dimecres a la vesprada, en punts de muntanya han registrat fortes descàrregues. S'han acumulat més de 70 l/m² a Bocairent (Vall d’Albaida), i més de 50 l/m² a Fageca i Villena (Comtat).
Per a dijous les tempestes més fortes es podrien donar de matí i en punts del litoral de la província de València i la zona nord d’Alacant. L'Aemet ha activat l'avís groc per precipitacions que podrien deixar més de 40 l/m² en una hora i que podrien anar acompanyades de pedra. L'alerta s'activarà a la matinada i es preveu que concloga a les 15:00 hores del dijous, segons l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).
Es preveu que demà en el litoral es produïsquen ruixats i tempestes aïllades, sense descartar que siguen localment fortes a l'interior a la vesprada, i a l'interior ruixats ocasionalment amb tempesta que remetran al final del dia. Les temperatures no variaran i el vent serà de l'est i nord-est, de fluix a moderat en el litoral i fluix a l'interior.
El divendres, l'avís groc estarà actiu des de les 00:00 hores fins a les 18:00 hores i s'esperen 30 l/m² en una hora, que puntualment podrien superar els 40 l/m², i arribar a 60 en dotze hores. El pronòstic per al divendres és de cel molt nuvolós o cobert amb ruixats i tempestes localment fortes, especialment en el litoral, temperatures mínimes sense canvis i màximes en descens, i vent fluix variable, predominant la component aquest a la vesprada.
Més llegit
-
Un tècnic de telecomunicacions constata que a les 18:09 hores va avisar que s'enviaria el missatge ES-Alert
-
El colp de calor pot matar en hores: així s'ha d'actuar per a evitar-ho
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent
-
Avís groc per temperatures altes, vent i granissades en bona part de la Comunitat Valenciana
-
Almenys 25 morts i desenes de desapareguts en unes inundacions devastadores al sud de Texas