La vacuna de la grip redueix un 29% el risc d'infart
La Societat Espanyola de Cardiologia ha emés un informe que recomana vacunar les persones amb factors de risc cardiovascular
Amb l'inici de la campanya de vacunació contra la grip, la Societat Espanyola de Cardiologia (SEC) ha subratllat la importància d'aquesta vacuna per a la prevenció cardiovascular, atés que redueix fins a un 29% el risc d'infart i en un 18% el de patir un ictus.
La SEC ha recomanat que es vacune contra la grip les persones amb factors de risc cardiovascular com la hipertensió arterial, la diabetis mellitus i l'obesitat.
Aquesta reducció del risc de malalties cardiovasculars és comparable o fins i tot superior al d'altres mesures de prevenció secundària com els antihipertensius, les estatines o l'abandó de l'hàbit tabàquic.
La SEC ha recordat que el 34% de les persones hospitalitzades per grip presenten una malaltia cardiovascular de base i el risc de desenvolupar un infart de miocardi durant els brots de grip se situa entorn del 10% i es manté elevat fins i tot després del període d'exposició al virus, de manera que fins al 6% d'infarts es relacionen amb aquesta infecció respiratòria.
L'informe de la SEC també es refereix a un estudi presentat recentment en el Congrés Europeu de Cardiologia que ha demostrat que la vacunació antigripal ha reduït fins a un 41% la mortalitat en pacients que acudien a l'hospital per a fer-se un cateterisme urgent o programat.
Més llegit
-
Un corredor de Puçol ferit per una cornada i un de Moixent amb traumatisme en el sèptim 'encierro' dels Sanfermines
-
La dana deixa granís de cinc centímetres, arbres tombats i vidres de cotxes trencats a la Plana Baixa
-
La jove ferida per fulguració a la Marina de València rep l’alta hospitalària
-
La dana afecta el nord de les províncies de València i de Castelló
-
Èxit rotund del Pirata Beach Fest de Gandia amb més de 30.000 assistents diaris
-
Atenen una dona amb parada cardíaca després de rebre l'impacte d'un llamp a la Marina