Una extreballadora de Facebook exposa les males pràctiques de la companyia
Davant el Senat dels Estats Units ha explicat que alguns dels continguts que difon l'empresa perjudiquen els menuts i creen divisions entre la ciutadania
Una extreballadora de Facebook ha denunciat davant del Senat dels Estats Units que alguns dels continguts que difon l'empresa perjudiquen els xiquets i creen divisions entre els ciutadans. Aquestes declaracions arriben tot just unes hores després de la major apagada que han patit mai les xarxes socials i que va afectar justament Facebook.
Frances Haugen ha ratificat que els directius de Facebook, tot i saber que alguns dels seus productes són nocius, els mantenen per a no perdre beneficis. És el cas de les imatges que subministra Instagram, que poden perjudicar la percepció que sobretot les adolescents i les dones tenen dels seus cossos. Segons els informes de la companyia, la xarxa social de fotografies "agreuja" els problemes que una de cada tres xiques té de la seua imatge corporal.
Aquesta científica de dades que, a més de Facebook, ha treballat per a altres companyies del sector, ha contat que alguns missatges que fomenten l'odi i la divisió, que desestabilitzen la democràcia no es retiren perquè es perden clics i, per tant, audiència i ingressos.
Una altra revelació destacada és que els canvis en l'algorisme duts a terme el 2018 sota el pretext de "millorar" la plataforma van tindre el resultat oposat i la van convertir en un entorn més negatiu, que promovia continguts que animaren a la confrontació i la discussió.
“Amb gran risc personal, he vingut ací perquè crec que encara estem a temps d'actuar, però hem de fer-ho ja”, ha conclòs Haugen, que ha demanat noves regulacions per a les plataformes socials.
Els canvis en l'algorisme duts a terme el 2018 sota el pretext de millorar la plataforma van tindre el resultat contrari i la van convertir en un entorn més negatiu, que promovia continguts que animaren a la confrontació i la discussió.
Alguns senadors, tant demòcrates com republicans, han sigut igualment crítics amb la companyia amb afirmacions com "els xiquets d'Amèrica hi estan enganxats" o comparant les xarxes socials amb les empreses tabaqueres de fa uns dècades.
Els canvis en l'algorisme duts a terme el 2018 sota el pretext de millorar la plataforma van tindre el resultat contrari i la van convertir en un entorn més negatiu, que promovia continguts que animaren a la confrontació i la discussió.
Hores abans d'aquesta compareixença es va produir la gran apagada en què 3.500 milions de persones al món se quedaren sis hores sense Facebook, Whatsapp, Instagram i Messanger. David Zukerberg, fundador de l'empresa, s'ha disculpat. Fonts de l’empresa puntualitzaven que no havia sigut un atac maliciós. Tot indica que s'ha tractat d'una errada interna.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
Alerta pel fort episodi de pluges: Emergències demana retirar cotxes de zones inundables i no travessar barrancs
-
L'Aemet activa avisos per pluges i tempestes de vesprada amb possibilitat de granís i vent fort
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso