Un de cada quatre xiquets viu en vivendes sense refrigeració en dies de calor
Save the Children alerta dels efectes de la pobresa energètica en més de dos milions de menors, amb especial incidència a la Comunitat Valenciana, Andalusia i Canàries
Amb l'arribada de la primera onada de calor de l’estiu, Save the Children alerta que el 25,2% dels xiquets viu en vivendes que no poden mantindre una temperatura adequada. Segons l’Enquesta de Condicions de Vida de l’INE, això afecta més de dos milions de menors arreu de l’Estat, amb conseqüències greus en el seu descans, salut i rendiment acadèmic. A la Comunitat Valenciana, Andalusia i les Canàries és on més famílies tenen dificultats per a refrigerar les seues llars.
La responsable d’incidència de Save the Children, Carmela del Moral, alerta que la calor "ja és la nova normalitat" i reclama mesures urgents per a protegir la infància: "És fonamental actuar per a mitigar els efectes de la crisi climàtica, especialment en els col·lectius més vulnerables".
L'informe "Nàixer en un món en crisi climàtica" que publica l'organització assenyala que més del 80% dels xiquets patix almenys un fenomen meteorològic extrem cada any, com ara onades de calor, sequeres o pluges torrencials.
Les famílies amb pocs recursos, les més afectades
El col·lectiu més afectat és el que viu en famílies amb menys recursos. "El mal estat dels habitatges en barris de renda baixa i la pobresa energètica agreugen la vulnerabilitat", apunta del Moral. A més, Save the Children denuncia que el parc residencial antic i poc eficient energèticament afecta directament el benestar de la infància.
L’organització reclama la posada en marxa de plans públics d’adaptació climàtica dels habitatges i edificis escolars, així com una reforma del bo social elèctric per a fer-lo més accessible i eficient: “Cal garantir que les ajudes arriben a les famílies amb xiquets”, conclou del Moral.
Més llegit
-
Jove cantant de Cullera reinventa el clàssic "Xiqueta meua" en una cançó tecno d'empoderament femení
-
Dos detinguts per agredir un professor i arrancar-li part d'una orella en un institut d’Alcoi
-
MAPA | On estan tots els monuments i envelats de les Falles de València 2026?
-
MAPA | On i quan fan festa i revetles per Falles?
-
Espartero - Ramón y Cajal guanya el ninot indultat infantil de les Falles 2026
-
Aglomeracions sense incidències en el servici de Rodalia, sense parada a l'estació del Nord entre les 13:00 h i les 15:00 h