Un porc senglar nada en una platja del Campello
La superpoblació i la calor fan cada vegada més freqüent l'aparició d'aquest animal
La superpoblació i la calor que fa aquest estiu i la pèrdua de por a l'ésser humà estan darrere de la presència de porcs senglars en zones urbanes i platges. L'últim cas és el d'un exemplar que han vist a la platja de Mutxavista, al Campello. El mamífer nadava a tota velocitat, mar endins, quan el van albirar des d'una embarcació. Estava lluny de la costa, un fet que no és habitual, però tampoc insòlit.
“No és una cosa excessivament estranya, sobretot a l'estiu i tenint en compte la sobrepoblació de porcs senglars que hi ha i la calor que fa”, ha afirmat el biòleg Vicente Urios. Segons el científic, “poden aguantar moltes hores dins de l’aigua, són bons nadadors”. De fet Urios ha explicat que la població d’aquesta espècie en tot el món en els últims trenta o quaranta anys ha tingut un increment molt gran. “Per això aquests fenòmens es poden veure d’una manera més freqüent”, ha dit.
En general es poden veure en nuclis urbans, buscant menjar, però cada vegada més s'acosten a les platges i entren a l'aigua. La despoblació dels nuclis rurals i la minva de malalties i de depredadors també contribueixen a incrementar el nombre d'exemplars.
Des del principi de l'any també hi ha hagut incidents amb porcs senglars a la platja de l'Albir (l'Alfàs del Pi), a Altea i a la Illeta dels Banyets, també al Campello. Altres municipis, com Peníscola, Orpesa i Sagunt han vist manades de porcs senglars passejar-se pels carrers.
Més llegit
-
Educació xifra en un 50,12% el seguiment de la primera jornada de vaga indefinida en l'ensenyament, que els sindicats eleven al 90%
-
Educació torna a emplaçar els sindicats a la taula de negociació "sense soroll de fons"
-
El TSJCV avala els servicis mínims fixats per a la vaga de docents
-
Desenes de milers de docents ixen al carrer a València, Alacant, Elx i Castelló de la Plana en les manifestacions del primer dia de vaga
-
Els trens de la línia C2 recuperen el pas habitual després de més de set hores de retards per un nou robatori de coure
-
La vaga indefinida del professorat en l’ensenyament públic arranca este dilluns