Un jutjat de Mèxic anul·la la sentència de 47 anys de presó per l’assassinat de la valenciana Pilar Garrido
El seu marit, Jorge Fernández, va ser acusat de feminicidi durant un viatge de parella a Mèxic en 2017
Un tribunal federal mexicà ha anul·lat la sentència que condemnava Jorge Fernández, marit de la valenciana Pilar Garrido, a 47 anys de presó acusat d’assassinar la seua esposa en 2017, durant un viatge per Mèxic.
Segons ha explicat als mitjans Jorge Fernández Vila-real, pare de l’acusat, es va interposar un recurs en 2019, que ara s’ha resolt en favor del seu fill. El document emés per la justícia mexicana precisa que es va declarar la culpabilitat del marit de Pilar Garrido per mitjà de proves “que no eren contundents, omissions i inconsistències, basant-se en testimoniatges i percepcions d'agents i funcionaris públics”.
Ara és el torn dels magistrats de Tamaulipas, que es van encarregar de l'apel·lació, de revisar de nou el cas.
Pilar Garrido, valenciana de 34 anys, va desaparéixer el 2 de juliol de 2017 quan viatjava amb el seu marit i el seu bebé en el seu automòbil de retorn a Ciudad Victoria després de passar uns dies a la platja. Setmanes després, es van trobar restes òssies i esquinçalls de roba, que quinze dies després les proves d'ADN van identificar com restes de l'espanyola.
Encara que en un primer moment es va creure la versió del marit, que assegurava que havia sigut segrestada, el cas va fer un gir quan la Fiscalia estatal el va detindre al·legant contradiccions en les seues declaracions. Tant la família del marit com la de Pilar Garrido han defés sempre la seua innocència.
Més llegit
-
L'Índia declara l'alerta sanitària a Kerala després de dènou morts per l’ameba “menjacervells”
-
Mor un home després d'agredir un company de faena i autolesionar-se en una zona comercial a Sant Joan d'Alacant
-
Calp decreta tres dies de dol per la mort de dos xiquetes en accidents tràgics
-
Dos de les associacions majoritàries de víctimes de la dana planten el Consell en la presentació del parc inundable
-
Una nova avaria elèctrica a l’estació València Sud causa retards en les línies L1, L2 i L7
-
Més d’un terç dels xiquets a la Comunitat Valenciana naixen de mares majors de 35 anys