Un dron instal·lat a l’embassament de Bellús permet controlar la qualitat de l’aigua
Aquest sistema, pioner a Espanya, mesura els nivells d’algues en temps real i assenyala les zones on més es concentren
A l'embassament de Bellús (Vall d'Albaida) controlen la qualitat de l'aigua mitjançant un dron submarí de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer que arreplega informació, entre d'altres, de la proliferació d'algues a qualsevol fondària. Un problema que, a més de generar pudor, pot acabar amb la població de peixos d’aquestes aigües estancades.
El dron està ancorat a díhuit metres de fondària i funciona amb unes plaques fotovoltaiques que generen prou energia per a enviar la informació a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer. És un sistema pioner que envia informació i que fa mesuraments continus i envia la informació a l’instant, explica el tècnic de Tipsa, Albert Revert. D’aquesta manera es pot monitorar l’estat de l’aigua en temps real.
Cada hora una sonda analitza el pH, la temperatura, l'oxigen i la gran quantitat d'algues que proliferen alimentades pels residus orgànics i industrials que baixen del riu d'Albaida.
El projecte inclou una torre multiboquera instal·lada l'estiu passat al peu de les comportes que permet millorar l’explotació de l’embassament. Combinada amb la precisió dels mesuraments de la sonda permet gestionar la solta d'aigües des dels punts exactes on hi ha més algues per a evitar-ne l'excés en l'embassament, explica Concha Durán, cap de qualitat d’aigües de la Confederació.
Aquest dron submarí, que està sis mesos en funcionament, és el primer que s'ha instal·lat en tot l'Estat espanyol i de moment, amb resultats excel·lents.
Més llegit
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Daimús, Xeraco, Tavernes de la Valldigna i Orihuela, pendents de les analítiques de l'aigua després del tancament de les seues platges
-
Vols cancel·lats i retardats als aeroports de València i Alacant per la vaga de controladors de França
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
El PSPV veu en el CIS la prova del rebuig a Mazón i el PP remarca que el president és el líder més valorat
-
Un tècnic de telecomunicacions constata que a les 18:09 hores va avisar que s'enviaria el missatge ES-Alert